je suis une friseur

eller något i den stilen. jag är en frisör, ville jag få fram iallafall. jag har ett väldigt späckat schema, förstår ni. igår klippte jag liv, idag ska jag klippa albin (och flyttpacka och tvätta, fast det ska vi hjälpas åt med) och imorgon ska jag klippa erik. det utöver mitt vanliga jobb. på tal om det, förresten, jag har fått veta att jag ska få en skön löneförhöjning. inte klokt, så lyckligt.

jag går omkring i tron om att det är fredag hela dagen i dag. om jag inte får mig själv att förstå att det bara är torsdag står jag nog inför årets besvikelse imorgon när klockan ringer 06.15. och där ligger jag och tror att det är helg. stackars, stackars mig, i så fall.

vi har varit på 40-års-kalaslunch hos chefen idag. god pastasallad och sen en ännu godare paj med äpple och rabarber. schlupp, sa det bara. det var lite klurigt bara sen, för då var jag helt inställd på att vi hade slutat jobbet för dagen, och att då byta om till min landstinget-stass igen kändes väldigt omotiverande. jag undrar, för övrigt, om ni lägger märke till att jag egentligen är helt inställd på att inte jobba mer i veckan, som om inte arbetsveckan kunde ta slut snabbt nog. nåväl. så illa är det inte. jag vill bara... hem.

12 dagar kvar tills vi flyttar nu. jag kan inte riktigt beskriva hur mycket jag längtar till den nya lyan. verkligen.

saga är söt och hennes svans blev ungefär sju centimeter kortare sedan jag ryckt långpälsen även där. nu ser det ut som en getinggadd. en väldigt lång getinggadd, alternativt en getinggadd under lupp.

nej, det här går inte. nu ska jag gå och slå mig ner i soffan och ta rast ett tag till. (återigen, flyr jag från allt jobb?)

Kommentarer
Postat av: mammalena

hej annelie! har själv haft samma känsla av att det är fredag idag. jag har dessvärre två dagar kvar att jobba denna veckan.....i morgon kommer de små barna hit för att stanna ett par dagar, det ser jag fram emot. hoppas du får en skön helg. själv ska jag ut o golfa söndag måndag...vi hörs mer om detta. kram

2007-06-14 @ 18:55:55
Postat av: puckolie

Du borde klippa martin. Jag och trimmern är inte riktigt vänner. Blev nåt bättre idag dock, men jag kommer nog aldrig kunna behärska en sax.

Postat av: Liv

och vilken frisör sen! *tummen upp* du måste nästan öppna en liten frisörsalong ju. ett sånt där mysigt litet krypin. det är annat än Wow Hairdressing (dressing, heter det verkligen så? :9)allvarligt alltså! you´re gooood.
idag, fredag, har du lördag alltså? lördagar är inte fel.

2007-06-15 @ 09:28:29
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback