sommarjobb

nu har det börjat. jag fick en dags sommarlov, sen blev det sommarjobbet som kallade. så här sitter jag nu, i slutet på dagen och uppdaterar er om en oerhört svettig dag idag. jag gillar verkligen att det är varmt och gott ute. jag är inte lika förtjust över den stekheta lilla bunker jag har befunnit mig i under dagen. där har jag stått och städat hos mössen. det var inte uppskattat med flytt för djuren, tror jag. see, nu när jag gick ner för en sista vända hade 5 små uslingar rymt från sitt hem. fint nog insåg jag snabbt var de hörde hemma. det var mitt fel, jag hade slarvat när jag stängde buren. men de satt bara på sina grannars bur och knyckte deras mat. ingen fara på taket, alltså.

vi har fått en inofficiell dagmatte. marty hörde av sig idag och undrade om det var okej att hon tog med sig saga ut på prommis. såklart det gick bra! så de var ute och gick och saga har busat med urax och haft väldigt trivsamt, och så undrade marty om det var okej att saga hakade på henne hem. det är ju hur sweet som helst! så får båda två gott sällskap. jag sa att saga gärna får vara hos marty om dagarna om marty vill. det tyckte hon var en fin idé. så, en dagmatte, som sagt. hemma hos marty får saga low-fat-godis. lyxigt.

nä, nu ska jag hojja hem på min flying finn. det känns fint!

Kommentarer
Postat av: bulldogs

jorå allt e fint.Själv?jag läser ju din blogg titt som tätt serdu fast ja kommenterar ju aldrig.Ska ja börja med det?

2007-06-06 @ 15:43:35
Postat av: Liv

Vad duktig du är som jobbar på. *heja heja*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback