de äckliga ögonen

här kommer en uppdatering. mina äckliga, röda ögon fortsatte att vara röda hela dagen igår, till och med på umeå open. (mer om umeå open i nästa inlägg) lyckligtvis, sa simon och albin, syntes inte det röda i ögonen där nere i skumrasket på äpplet. jag väljer att tro på dem.
hur som helst. idag var de fortfarande röda och eländiga. och väldigt glansiga, så glansiga att jag såg tokasuddigt. jag bestämde mig för att det nog är ögoninflammation jag har och jag fick rådet av ak att köpa noviform på apoteket, så försvinner besväret på ett par dagar. hon berättade även att noviform gör ögonen alldeles gula, eftersom krämen är gul. då tänkte jag "så kul. igårkväll såg jag ut som ett freak med ögoninflammation. ikväll kommer jag se ut som ett freak med ögoninflammation och gulsot." inte så kul.

albin ska köpa noviform till mig på väg hem sen. alltså, sen, vid ettiden, när vi ska fara och kolla på en lägenhet. en trea på berghem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback