jag och mitt röda, äckliga öga

när jag vaknade imorse hade ena ögat klibbat ihop sig så jag kunde inte få upp det förrän jag hade gått och tvättat av det med lite vatten. väl öppet så jag att det var det var ganska rött men tänkte inte på det mer än så. när mina klasskompisar kollade sådär lite konstigt på mig fattade jag att det var ögat de undrade över, vilket bekräftades på rasten. jag sa som det var och så var det bra med det. sen var jag tvungen att gå igenom samhällsvetarhuset, den delen av universitetet där alla är finklädda och uppsminkade till vardags, och jag märkte hur, i princip, varenda en jag mötte kollade in mig men inte på något trevligt sätt som i "åh, snygg klänning" utan på ett sådär äcklat sätt som i "yew! måste hon komma hit när hon har ett rött öga?". på väg ut tänkte jag att jag är glad att jag vanligtvis inte har något udda i mitt utseende just för att det inte är så uppmuntrande att få sådana där äckel-blickar för att man avviker från normen. det tänkte jag och tog på mig solglasögonen, went incognito.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback