min älsklingssyssla sent om kvällarna


1. VAD HETER DU?
Lena Annelie Albertsson

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
blå. det är alldeles vanliga jeans.

3. VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
ingen musik, men någon kass alienfilm som grabbarna kollar på i rummet bredvid.

4. VAD GJORDE DU IGÅR?
igår var det fredag. då var jag först på praktik och höll i två lektioner. var hos martina en sväng och när albin slutat jobbet for vi iväg och kollade på tre lägenheter, varav en var till belåtenhet men läget är inte så bra. kvällen spenderade vi hos sandra och david. nice.

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
chips. konstigt nog. jag som inte ens är sådär jätteförtjust i det.

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
det är natten (missade just månförmörkelsen med två minuter. det är bara något i hörnet av månen nu.), kallt och klart.

7. VEM TALADE DU MED I TELEFON SENAST?
albin

8. VAD ÄR DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
helheten, vill jag påstå. men om det finns glädje i ögonen. det är det viktigaste och finaste. det och medkänsla. jag tycker att de båda syns i ögonen. men ibland har jag misstagit mig och trott att det fanns fast det inte gjorde det. därför är jag mera försiktig nu. 

9. GILLAR DU PERSONEN DU SNODDE DENNA LISTAN AV?
nej, jag älskar henne. det är en väldigt fin vän till mig.

10. HUR MÅR DU IDAG?
bara bra, tack. trött, men så ska det ju vara när det är kväll.

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
grönt te. citron och ingefära.

12. FAVORITSPORT?
bowling. det kräver ytterst lite fysist ansträngning. :)

13. HÅRFÄRG?
brun

14. ÖGONFÄRG?
blå

15. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
solnedgång. helst vid fyren i bua.

16. SYSKON OCH DERAS ÅLDER?
andreas, 32, daniel, 30, emelie, 23.

17. FAVORITMÅNAD?
september tror  jag. det är så fina färger ute och inte så förfärligt kallt.

18. VILKEN FILM SÅG DU SENAST?
kill bill 1. den gick på tv igår. dessförinnan var vi på bio och såg the departed.

19. FAVORITVECKODAG?
fredag. för då har man verkligen HELA helgen framför sig.

20. FAVORITHOBBY?
plocka i lägenheten, det gillar jag faktiskt. men att fika och umgås står ändå högre i kurs.

21. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
nej.

22. FAVORITLÅT?
grace kelly med mika

23. SOMMAR ELLER VINTER?
vinter OCH sommar.

24. KRAM ELLER KYSS?
det beror på avsändaren, men är det någon jag just träffat tar jag helst bara i hand. en kyss vore alldeles för mycket.

25. HUR BOR DU OCH MED VEM/VILKA?
på papper bor jag ensam i min etta. i praktiken pendlar jag mellan min etta och albins 4a på haga. vi bor tillsammans fastän att vi har två skilda hem.

26. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
just nu har jag och albin satsat på högläsning om kvällarna och vi är i slutet på mossvikenfruar. den är min absoluta favoritbok i hela världen. annars läser jag läroböcker om de abrahamitiska religionerna och människosyn.

27. VILKEN VAR DEN SENASTE SPELNINGEN DU VAR PÅ?
alltså, vi var ju på någon folkmusikfestival förra helgen, och då var det lite alla möjliga. jag minns faktiskt inte vilken spcifik grupp det var, bortsett från folkmusikfestivalenbanden, men jag gissar på deportees. snart, mycket snart kommer jag även ha sett bla anna ternheim, på ume open. yey!

28. FAVORITSPEL?
bonanza, även kallat bönspelet.

29. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED DIN TUNGA?
nej.

30. SKULLE DU SÄGA ATT DU ÄR LYCKLIG NU, OCH MENA DET?
ja. det skulle jag. på fullaste, ärligaste allvar är jag lycklig nu.

31. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
 på dagen ska jag ta det väldigt lugnt, är planen. på kvällen ska vi till sävar och äta middag med övriga grannskapet där. palt blir det då! mumma!

Kommentarer
Postat av: Linnea


Jag kommer ju upp till Umeå Open så då måste vi ses :) Anna T kommer vara helt fantastisk, de tre gångerna jag sett henne förut har alla varit magiska! Vilka dagar har du tänkt gå? Kram!

Postat av: annelie

alla dagar! kul, då kanske vi ses!

2007-03-09 @ 15:29:24
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback