slösa och spara i en person

om någon trodde att slösa och spara skulle vara renodlade personligheter där man aningen är det ena eller det andra så kan jag meddela att det är en felaktig uppfattning. båda sidorna bor i mig.

see, igår var jag på stan. jag skulle köpa hårfärg och en apoteketvara (det är ohövligt att fråga om sådana saker, så låt bli att be mig vara specifik, tack). hårfärgen kunde jag, på grund av diverse anledningar, inte få tag i. apoteketvaran var det lyckligtvis inga problem med. och sen gick jag hem. eller vänta nu. nej, det gjorde jag inte alls. sen gick jag till indiska och köpte två tröjor, varav en jag kommer ha på mig idag, och en liten påskpresent till paret kärkkäinen. sen gick jag till lilla mirakel och önskade att jag vore mamma till en liten knodd, för jag hittade de skönaste brallorna jag någonsin har sett. jag köpte dem, men till emanuel. jag hoppas fortfarande att paret kärkkäinen gillar 70-tal. (om ni inte gör det så lämna tillbaka brallorna till mig inom en rimlig framtid så kan jag skaffa barn själv och tvinga på dem de byxorna. jag är nämligen kär i dem, fast jag tycker också att lillpalten skulle vara jättefin i dem. ) sen gick jag till lindex, käpte underkläder. och sen fick jag till kappahl och köpte lite till. och jo. på apoteket köpte jag också öronproppar inför umeå open nästa helg.  sen gick jag hem. på riktigt.

idag betalade jag räkningar. efter att jag hade betalat räkningarna satte jag in 2000 på mitt sparkonto. imponeras nu, för jag är ju faktiskt student!

hur som helst. där ser ni. det går att vara en hybrid mellan slösa och spara.

(igår kväll lärde jag mig hur man använder nässpray på ett korrekt sätt. albin hade synpunkter på hur jag först gjorde, men efter korrektion var han nöjd. sen sov jag hela natten utan igentäppt näsa. jag behöver använda lite mer nu.)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag känner igen det där. Frågan är hur länge sparkonton får vara obesudlat :)

Jag är expert på att få shoppingmani bara det släppt i och med att jag hittat en grej. Plötsligt kan jag hitta hur mycket som helst.

Postat av: puckolie

Spara är en personlighet som du bara inbillar dej att du är. Så hårt att du tror att den är verklig. Att ha ett "spar"konto är bara ett sätt att rättfärdiga "slösningen" i framtiden.

;-)

2007-03-27 @ 17:24:36
URL: http://puckolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback