umeå open dag 1

musikfestival, gott folk. musikfestival. trots mina röda ögon var jag glad i hågen då vi äntrade äpplet för att få lyssna på diverse artister. för att vara specifik: moutain goats, maia hirasawa och asha ali. skön softmusik alltihop, törs jag påstå. vi softade iallafall. intog ett par öl till de två första spelningarna och gick mot scenen och var lite mer aktiva när asha ali klev ombord. hon fick förresten barn för nio veckor sedan, och som jag förstår det var gårdagens spelning den första sedan nedkomsten. kul.
eftersom det var torsdag igår innebar det jobb för två av tre i sällskapet. som ni förstår av mitt dagtida bloggande är inte jag en av de två som behövde pallra sig iväg till arbete på morgonkvisten. hur som helst, på grund av att idag är en arbetsdag struntade vi i taxi, taxi. det blev till att fara hem, helt enkelt.
några fina saker med kvällen var att jag fick träffa några av mina elever (jag tycker om dem. på riktigt. det verkar som att det är ömsesidigt.) och att jag fick prata med en tysk au pair som jobbade nere på västkusten, och hon tyckte att det mesta i livet var scheetkålt, skitcool på svengelska. hon var väldigt trevlig och jag imponerades storligen av hennes svenska. hon lät liksom bara lite tysk ibland.

nåväl. idag tror jag att jag ska parkera mig på idun, för där spelar salem al fakir, anna ternheim, laleh och melody club. det kan nog bli riktigt bra!
nu ska jag dock ner på affärn och köpa kött. the three of us ska nämligen grilla lite innan kvällens musikaliska insuperier. det ska bli väldigt gott. grillat, alltså.


Kommentarer
Postat av: Bee

Annelie! Du är så P3 - och jag älskar dig för det!

2007-03-30 @ 13:33:38
Postat av: Hanna

Det låter hur härligt som helst. Nästan som sommar och festival. Riktigt bra musikaliska inslag också. Jag känner mig avis...

Postat av: Liv

Ruskigt bra artistutbud! Var sugen på att gå i fredags och lördags men med tanke på att jag var ut förra helgen och gjorde stan så fick det bli hemmahelg och mys med familjen istället. Rapportera vad jag missat! ;)

2007-04-01 @ 17:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback