bara en massa politik

jag är en sån som gillar melodifestivalen, och jag gör det även efter denna kväll. dock har jag ändrat åsikt om eurovisionsschlagerfestivalen ikväll. innan tyckte jag att det var ett trivsamt jippo, kul att kolla på. nästa år bojkottar jag det där. länderna röstar ju ändå bara politiskt och inte ens lite grann utifrån de musikaliska prestationerna.

nu kanske ni undrar om jag är så naiv att jag inte har insett det här förut, men då kan jag lugna er genom att säga att jo, det har jag. men jag har aldrig stört mig på det något så vansinnigt som jag har gjort ikväll. har det med sveriges placering? icket. jag är inte så brydd. och ja. jag tyckte att en bra låt vann. men för i all sin dar. varför fick inte finland mer poäng? de var ju hur bra som helst! hade finland varit slovenien hade de naturligtvis fått världens respons på låten. suck och pisspotta. och politikberoende europa.


Kommentarer
Postat av: Bee

Bee agrees. (lite läskigt att jag refererar till mig själv i tredje person)

Postat av: Liv

ja, huvvaligen. Men det fanns några låtar som jag gillade. (Se min blogg bla :)) Men vissa låtar var hemska stolpskott. Ukraina..har inte hämtat mig ännu. Gah.

2007-05-14 @ 10:58:53
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback