dags att ta hand om fröken

igår var jag sådär förfärligt flitig hela dagen med att fixa saker runtom mig så det blev bra. idag är det dags att ta hand om mig själv. framför allt mina stackars, bortglömda fötter. steg ett: fotbad. där är jag nu. det hela ska, efter några mellansteg, avrundas med olja på fötterna, fötterna i plastpåsar, raggsockar på plastpåsarna. så ska jag vara så en stund. har lärt mig att man ska ha det så en hel natt, men jag tänker att jag kan göra det snart igen. två timmar i nuläget lär ju inte skada, right?

har tvättat idag. så kan jag vara helgfin i favoritkläderna mina. har varit ute och gått. aktiverat både mig och saga. och dee. fast han aktiverade mest sig själv. faktum är att det var han som initierade det hela. en timmes promenad. inte illa pinkat.

vi har en granne som är nazist. eller rasist. jag har inte riktigt koll. men han har rakat huvud, bomberjacka (vet tusan inte hur det stavas), och stålhätteskor. för att sätta kronan på verket har han skaffat en rottweiler. det känns inte så bra. fast han är en förbaskat rolig karaktär i det att han är finsk. jag gillar verkligen finländare, men det känns bara som att han införlivar karaktären i yrrol som är blind nazist/rasist och tillsammans med en zigensk kvinna. jag vet inte, men som rasist hade jag nog förespråkat att alla ska stanna i sitt hemland för att garantera att inte raserna korsas. tack och lov är jag inte lagd åt det hållet. men hur som helst. ska jag låta bli att se det komiska i det kan jag ändå lite starkare hävda att det borde vara så att man ska ha licens för att få äga en kamphund eller en hund med väldigt stark revirkänsla. eller varför inte licens för att ha hund över huvud taget? jag menar, seriösa hundägare har väl knappast något emot det? den där rottweilern kommer ju enbart agera penisförlängare åt den där grannen med den sönderrivna finska flaggan på altanen. sånt imponerar mig föga. men vem vet? han kanske gör en jättefin hund av valpen? man kan ju alltid hoppas.

ikväll ska vi till bee och dee och äta middag och umgås. det ska bli utomordentligt trevligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

josse som fick en tjej...liten krabat på 2.8 kilos

2007-11-16 @ 18:44:08
Postat av: Annie

För två veckor sedan unnade jag mig en fotbehandling som tentabelöning. Stackaren slet i 1,5 timme med mina fötter. Men sen var de heeeeeelt underbara! Så nu ska jag ta hand om dem bättre i fortsättningen, eller snarare sköta det löpande underhållet bättre. haha :) Vilket ordval. Ja ja, är man nästan ingenjör så är man. Ha en bra dag!!

2007-11-17 @ 09:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback