det lättar på't

ååh... jag borde få en överraskning. en överraskning som inte innebär att man måste prata eller gå hemifrån. det är tusan syndast om mig i hela världen. bra att det bara är en till gadd som ska dras efter det här. sen ska jag inte dra en enda tand till i hela mitt liv.

lista över varför man ogärna drar tänder:
1. det gör ont efteråt. i flera dagar gör det ont. och en stor del av tiden biter inte värktabletterna på det onda.
2. det kostar 1270:- per tand om man betalar hos tandläkaren. är man så groggy som jag var får man fakturan hemskickad och då kostar det 1320:-
3. det är lite svårt att äta ordentligt efteråt.
4. man ringer till josefin och berättar exakt samma saker två gånger om och man minns knappt någon av gångerna.
5. det finns en infektionsrisk. 7% får en infektion. dumt nog har jag fokuserat på de 7% och inte på de 93% som klarar sig utan infektion. jag bestämde mig för de 93% i morse. jag är en av dem, tänker jag.
6. man ser ut som en hamster. fast det är det inte så noga med.
7. på grund av smärtsamma efterdyningar sover man inte hela nätter.
8. man blir inte så mysig efteråt. mest gnällig, faktiskt.

jag behöver nästan en överraskning idag. något litet och fint, men som överraskar mig.

och förresten. det är bättre idag än igår. ganska mycket faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Jag tillhörde inte de 93%... hade kraftig värk och sörplade flytande vätskor i två veckor. Därefter ytterligare två veckor med mat uppluckrad i vätska. Infektion? Jajamen... mycket PC blev det med efterföljande allergi ;)

Men jag hoppas verkligen att du inte tillhör mina sju procent :)

Postat av: Nini

Ajajaj!

Men trösta dig med att dina lockar är på väg att bli urtjusiga!

2007-11-09 @ 07:54:38
URL: http://nini.bloggagratis.se
Postat av: annelie

Hosanna: det är det jag tänker, att det onda försvinner för mig och inatt kunde jag sova hela natten. visst borde jag inte fått någon infektion då?

Nini: jag badade igår, sov med plopp i natt och nu har jag jättekort och ordentligt kringligt hår :) I like!

2007-11-09 @ 08:22:29
URL: http://annelufs.blogg.se
Postat av: Bek

Ibland tänker jag att det vore lika bra att sövas och få alla tänder utdragna på en gång. Det mesta kan ju ändå köras i en mixer.
Sedan tänker jag att det allra bästa nog vore att dra bort hela huvudet på en gång. Det skulle nog innebära ännu mindre problem.

2007-11-09 @ 11:52:35
Postat av: marty

min kära. tänkte lugna dig med att vi pratat med johan, han ställer upp och är leonardo istället för dig på lördag (fast han har bara gröna långkallingar med lucka på baken...) jag tycker det är lite synd om du ska missa tillfället att få se mig visa upp min muskulösa kropp i grön kroppsstrumpa. så, vi är bjudna för fördrink hos emma och jocke på ålidhem, kanske vill du komma dit en timme eller så? du behöver ju inte följa med till fabriken? :) abbe är säkert också välkommen. du kan få klämma på mina turtels-abs hur mycket du vill, jag lovar.
-
jag borde egentligen ringt dig, men jag misstänker att du låter lika full i dag som du gjorde igår. men ring om det inte gör för ont.

ikväll ska vi sy, pyssla med papir-maché och göra skal. kom förbi om du vill, du behöver inte prata med oss andra. du kan få vara den där vackra, tysta, mystiska, dreglande bruden som sitter i ett hörn och broderar en julkalender.
/turtle power

2007-11-09 @ 15:00:48
Postat av: Hosanna

Då slipper du nog infektionen för den kändes VÄLDIGT tydligt ;)

2007-11-09 @ 15:23:47
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: mrs K

Men.."marty" där är du ju...vad har hänt med min favvo-blogg? jag kan ju inte komma in på den längre (nej, jag är ingen "stalker", jag bara klickade runt å kom hit å såg din kommentar..)
Jag ber om ursäkt till denna bloggägare..du har säkert en jättefin å bra å mysig blogg..men jag blev bara tvungen att ta tillfället i akt, så att säga..

allt gott

2007-11-09 @ 23:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback