egentligen...

... är det inte lite konstigt att det inte finns sopsortering i alla soprum tillhörande hyresrätter runtom i landet? är det inte ännu mer konstigt att det inte finns något krav på det ifrån kommunerna? och ännu konstigare att beslutsfattarna vid landets högsta instans inte beslutar om en sådan liten sak som får så stora och positiva följder.
vi har sopsorteringsrum på vårat kvarter. det gör det så mycket mer självklart att faktiskt ha olika behållare för olika sorters sopor. så enkelt för svensson!

Kommentarer
Postat av: Annie

Konstigt att jag börjat läsa denna bloggen jämt.. men ändå. Du skriver om ganska bra saker :) Speciellt för mig som vill rädda världen.. som det senaste med ekologisk o sopor.
Sopsortering var det ja. Jo,det var verkligen konstigt tycker jag. I vårt område har vi alla sorters soptering. För mig innebär det att jag gör en halv påse med hushållsopor i veckan själv. Och har blivit soppolis.. nåde den gäst i mitt hem som lägger fel.. haha. Nåja, nu när jag gluttar så mkt på ditt liv ska du få lov att glutta på mitt. skickar adress o lösen på facebook. Haha.

2007-11-15 @ 09:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback