helgstopp

nu vill jag bara berätta att bilen klarade sig genom besiktningen utan en enda anmärkning. det gjorde min sambo ytterst lättad och oss båda mycket glada! det är ju ingen bil som är gjord i år, så vi tog liksom ingenting för givet. närmare bestämt kan jag berätta att den är en 84:a.

hade en mycket trivsam dejt med marty och vi bestämde simhall och bastu någon kväll veckan som kommer.

nu är allt packat och klart för oss att fara inåt landet. saga har fått en reflexsele som hon verkar trivas i alldeles förträffligt. så nu syns hon ordentligt bra i höst/vintermörkret. det som är oerhört positivt är att det krävs så mycket mindre kraft för mig när jag ska tillrättavisa henne om hon går runt som en vilde (vilket hon har tenderat att göra på sistone) och inte så fint bredvid i det hon stannas liksom av med hela framkroppen i stället för att känna ett ryck vid halsen hennes. i like it. hon blev förträffligt lyhörd också. hoppas det sitter i och att det inte bara har med den nya känslan att göra :)

mot inlandet!


(kass bild, i know. för er som inte ser vad den föreställer kan jag berätta att det är saga, iklädd reflexselen och liggandes på förarsätet i bilen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback