jul på vittervägen

jag bar in julen igår, i form av en banankartong med julpynt. stora vita stjärnan, som vi hoppas byts ut mot förtifjolårets orangea så fort vi varit till sävar, hänger i burspråksfönstret, ljusstaken står i datorrummets fönster och runtom i lägenheten klättrar papperstomtar. julkrubban står på byrån och i köksfönstret hänger två silvergrå julgranskulor. när albin kom hem från garaget igår kväll glöggade vi och åt varsin lussebulle. och njöt. julen hade flyttat in och vi var redo för första advent. på tal om advent, förra året vid den här tiden var mamma här och hälsade på. jag minns det för vi var iväg på adventsgudstjänst. vi ska till stugan i helgen, så det lär inte bli något adventsgudstjänstande då, men kanske vi kan fara iväg på det nästa söndag? får klura på det.

idag är det ä n t l i g e n dags. igår fick jag böckerna som jag behöver till uppsatsen. det tog bara 2½ vecka för bokus och adlibris att skicka dem till mig... kanske inte så fantastiskt ändå, eftersom de på sina sidor lovar att det ska ta 3-6 dagar. nåväl. idag är det dags att plöja igenom litteraturen och jag ska säga att jag minsann ser fram emot det. ser ut att ha varit vettiga böcker jag beställde hem!

frulle nu, sen ut med taxen!

btw, tack sofie för ditt svar! superbra!


Kommentarer
Postat av: Jennelie

Tack för kommentaren!
Kul att ni också kommit på detta underskattade nöje. Hoppas att Albin gillar Narnia. Varning för att första böckerna är något barnsligare än resten. Eller vad säger du? Så han inte blir avskräckt.
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback