mardrömmar om visdomständer

jag har bokat tid för att ta bort visdomstand #2. den 11 december ska ingreppet ske, och jag är inte lika lugn nu som jag var inför borttagningen av den första. det märks inte så mycket om dagarna, men om nätterna drömmer jag mardrömmar om det.
det enda jag egentligen minns från det att jag tog bort den första visdomstanden är att jag fick bedövningssprutor. jag som inte ens är lite rädd för sprutor drömmer vansinniga drömmar om just sprutorna i munnen, att de är stora som tusan och gör fruktansvärt ont att ta.
en annan, helt surrealistisk sak som jag drömde nu i natt var att jag kom in till tandläkaren och de stod och pratade om patienten som hade varit där före mig.
-ja, den stackarn, vi fick ju med en del av nyckelbenet när vi tog bort tanden, sa tandläkaren.
-det kan ju bli så eftersom visdomständerna kan bli 15 cm långa, svarade tandsköterskan.

gissa om jag sov oroligt i natt...

förresten. jag har börjat skriva på en barnbok. jag har bestämt att den ska tryckas, med bilder och allt, men bara i ett eller två exemplar. en till mig och en att ge bort till tre noga utvalda barn.

Kommentarer
Postat av: Annie

Åh vad kul med en bok :) Och det kommer garanterat att vara uppskattat!

2007-11-19 @ 17:19:00
Postat av: marty

hej min kära! jag har en plan. kan vi inte ses någon gång under veckan, du, jag, sandra och saga? jag ska erkänna att jag inte är så fullbokad som jag önskar, följande kvällar passar fint: i morgon, onsdag, torsdag, fredag. ;)

.. och vet du vad jag kan tänka mig att göra? spela spank the monkey. om sandra vägrar vara med så kan vi locka henne med diverse smörkole-produkter.

ja, det var min plan det. så mycket smaskigt skvaller sen sist har jag inte att bjussa på, mer än att du kan få veta vilka preventivmedel mina grannar använder (information som de så välvilligt delat med sig av till mig)

2007-11-19 @ 19:00:45
Postat av: marty

och förresten:

hej mrs k!

jag missade att svara på ditt hej. förlåt. hoppas du läser det här istället!

jag lessnade på bloggen, den gav mig pernilla wahlgren-vibbar och jag mådde illa av all klämkäckhet den rymde. kanske öppnar den igen, kanske inte. jag har inte riktigt bestämt mig..

2007-11-19 @ 19:06:40
Postat av: Bee

Hej hottie! Vilken tur att nyckelben inte följer med så ofta vid tanddragning!

Själv drömde jag att jag skulle börja forska om hur människor aldrig börjar med "kanten" när de äter pepparkakshjärtan, fastän det är det mest logiska stället att börja på. Jag riktigt mös åt min finurlighet och såg nobelmiddagar och fina priser framför mig. Jag insåg snabbt två problem när jag vaknade. 1: De flesta människor börjar med "kanten". 2. Man blir inte erkänd som pepparkaksforskare.

Angående martys förslag ovan, så muta mig gärna med smörkola ;) För mig fungerar imorgon (extra bra eftersom jag är ledig på onsdag), onsdag och torsdag.

2007-11-19 @ 21:10:56
Postat av: Jennelie

Tänkte bara säga hej.
HEJ!
Och god natt!

2007-11-19 @ 21:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback