om marty, min vän

en bra dag framför, får jag hoppas. inplanerat är nämligen:
1. plugga
2. gå med hunden
3. fara till marty
4. besiktiga bilen
5. packa
6. fara till stugan
punkt 1, 2, 4 och 5 är väl inga saker jag jublar över att göra direkt. eller kanske punkt 4 om bilen går igenom. albin stackarn var iväg hela kvällen igår och fixade för brinnande livet för att fordonet inte skulle ratas av besiktningsfolket. men nu vill jag inte hålla på och älta de mindre intressanta punkterna utan snabbt övergå till de roligare.

punkt 3. fara till marty. fika med marty. kanske promenera en sväng om det inte är för kallt. men liksom bara vara med marty. hon är fin, den vännen. jag skulle vilja ta tillfället i akt och berätta lite om hur det var när hon och jag först träffades.
jag bodde sedan ett halvår tillbaka på dalkarlså folkhögskola och jag och min vän camilla hade spanat in två av skolans, vad vi tyckte då, hunkar. just innan jul fick vi veta att det skulle börja tre nya tjejer på skolan till våren och dessa, befarade vi, kunde utgöra ett hot. för att vara lite smidiga i vårt sätt att ta reda på detta var bestämde vi oss för att mycket trevligt och hurtigt hälsa på trion när de anlänt till skolan efter jullovet. sanningen är den att det även var lite kul med nytt folk också, så frånsett det faktum att de skulle kunna snärja våra span var det faktiskt bara roligt att de kom.
nåväl. redan på frukosten hälsade jag på lovisa och sen på karin. båda två fräscha som nyponrosor och inte alls så sunkiga som oss andra mjukisbrallajunkies som redan spenderat en termin på skolan. när jag skulle hämta juice några minuter senare hamnade jag bredvid marty. jag sträckte fram handen för att hälsa, då hon sa att hon hade gröt på handen så vi fick hälsa såhär istället, och så vinkade hon. hon skrattade när hon sa det, så det var liksom inga snobbvibbar.
sedan den frukostdejten har vi:
1. smygdruckit vin på hennes rum. smygdruckit, eftersom skolan har en vit policy.
2. badat bastu otaliga gånger.
3. rullat oss i snön på skolgården i samband med bastning. spritt språngande, that is.
4. startat en gemensam blogg
5. druckit otaliga koppar te
6. skrattat så man har fått ont i magen
marty, tycker du att det saknas något vitalt i den här listan, v.g. fyll på i den i en kommentar!

stugan i helgen. snö i helgen. skoter i helgen. nice. skrivs på söndag eller måndag om jag inte slänger in något mer innan vi far!

hasta luego! trevlig första advent!


Kommentarer
Postat av: Annie

Vänner är verkligen bland det bästa man kan ha!! Och det bästa är att man väljer varandra till vänner just för att man gillar varandra! :)

2007-11-30 @ 15:02:43
Postat av: Emelie

Håller med Annie! Vänner är bland det bästa som finns. Ha en grymt fin helg me massa snö o skoter! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback