tant grön

jag får mina präktiga ryck. ibland kommer de och stannar under längre perioder, oftast varar de bara en förmiddag eller så. idag spelar det inte så stor roll om det präktiga rycket jag vaknade med stannar längre än tills nu, eftersom jag har fått gjort viktiga och lite halvtråkiga saker som har varit anledning till smygdåligt samvete. jag har:

1. fixat med valwebben, så att poäng registreras och studiestöd trillar in på kontot även till våren. nåväl, helt klart är det naturligtvis inte än, det är en faktisk omöjlighet att slutföra det hela förrän om ett par dagar, då någon slags pinkod ska komma med ett brev på posten. men jag har tagit itu med det och sett till att allt fungerar. det känns väldans bra.
2. kokat tomtegröt. fast det var mest ett infall jag fick när jag organiserade i skafferiet och rensade ur saker vars bäst före-datum hade passerat. det var varken tråkigt eller ett måste. snarare en god frukost.
3. rensat bland alla betalda räkningspapper och satt in dem i min pärm. (snart dags att köpa ny. kanske får bli en som sträcker sig över 2008-2009?)
4. betalat mitt senaste tandläkarbesök. känns bra att helt och hållet lägga det bakom sig!
5. skrivit middagsmeny för veckan samt plitat ner allt vi behöver handla på ica maxi idag. och jag kom ihåg allt det som jag har glömt att skriva ner de senaste gångerna vi varit på affärn. om middagarna: det blir soppa tre dagar! två som vi brukar göra och en ny. italiensk kycklingsoppa. recept finns på
www.arla.se.
6. tagit en liten promenad med saga. men det var inte heller tråkigt eller något jag har skjutit på. stackars henne om jag hade väntat lika länge med promenaden som jag har med.... valwebben! (den började jag tjorva med i mitten på oktober... ) nu ligger hon och myser i mitt knä medan jag sitter här vid datorn. väldans trevligt med hund, må jag säga! :)

snart ska jag iväg till universitetet. om en halvtimme ungefär. tills dess ska jag bara vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback