dag tre på experiment schampofri

jag har alltså kommit till den dag som det var dags att tvätta håret med enbart balsam och gjorde det i morse. blandade i lite honung i balsamet som jag tog i längderna. alltså, först ska man tvätta hårbotten med balsam som steg ett och liksom massera in det. steg två är att tvätta längderna med balsam och det var alltså i det steget jag tog i lite honung. efter det stylade jag med Wella Shockwaves Boost it! Heat defense volumizing mousse. That's it.

jag tvättar med coops egna balsam, det som kostar 8:-/500ml. som sista tvätt med schampo använde jag schampot i samma serie, alltså, coops egna märke. visst känns det konstigt att det billigaste faktiskt kanske är det bästa för håret! jag är inte helt tillfreds med tanken än, men kör ändå stenhårt på det.

så, efter första balsamtvätten, märktes det någon skillnad? hmm. det blir upp till er att avgöra, men på universitetet fick jag två spontana komplimanger för att håret var så fint idag. jag ska säga att jag inte själv ser en oerhörd skillnad, men ändå en skillnad. är mest nyfiken på hur det ser ut om en vecka!!

första bilden på håret tog jag i morse just när jag hade tvättat håret, låtit det självtorka och kramat i moussen. de två sista bilderna tog jag nu när jag kom hem från universitetet (promenerade en halvtimme hem i grått höstväder).

   

www.lockig.se


Kommentarer
Postat av: Linnea

Ja det syns ju faktiskt skillnad! Det är verkligen spännande det här, satt länge i går och läste på lockig.se. Det som känns lite jobbigt för mig är om jag ska låta det självtorka, det tar sån tid för mitt hår.
Bäst av allt måste ju vara att Coops balsam då är det bästa, kommer ju bl billigt det här :)

Postat av: annelie

hehe! jo, det tar onekligen tid för det att torka, det gör det till och med med mitt tunna och patetiska svall. men det blir otroligt fint, det lovar jag!

2007-10-16 @ 19:39:18
URL: http://annelufs.blogg.se
Postat av: marty

microfiberduk! suger upp vatten mycket snabbare än andra handdukar och skadar dessutom inte lockarna! :D

2007-10-16 @ 20:52:43
URL: http://harifran.blogg.se
Postat av: annelie

aah! jag ploppade håret idag med en t-shirt. det funkade helt okej, men jag kanske borde investera i en microfiberduk så småningom :)

2007-10-16 @ 22:03:52
URL: http://annelufs.blogg.se
Postat av: annie

Det kanske vore något för mig.. har klippt mig nu och harungefär samma längd som du, ganska lockigt. Men mitt shampoo + balssam kostar inte 8 kr.. utan 369 kr.. och räcker i två månader. ska prova ditt trix!

2007-10-17 @ 07:35:46
Postat av: annelie

annie: i know... jag la undan mina dura flaskor från frisören. det gjorde lite ont i mig, faktiskt, tänkte "ett sånt slöseri!". men till och med nu när jag har sovit på håret är det lockigare än det brukar och ser faktiskt helt okej fint ut innan styling.
i forumet på lockig.se hittar du massor med svar på hur du går tillväga och vilka produkter som är okej och inte och är du tveksam kan du alltid ställa en fråga. de är supersnabba på att svara!! en varning dock... man blir hooked. jag har blivit en vacker.se-junkie...

2007-10-17 @ 08:04:46
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback