idag är det ett sant nöje att vara fröken albertsson

vilken av de två systrarna?, kan man då fråga sig. faktiskt båda. min syster fyller år idag. och hon har det bra och äter brunch ute och allt. och så blir det kalas, som sig bör. förvisso önskar jag att jag kunde vara där och fira med henne, men eftersom sanningen ska fram vill jag meddela att vi har en fantastisk dag här uppe, vi också.
vi sov ut. jag, lena annelie albertsson, sov till 9.40. det är inte klokt. för er som kanske inte är så insatta, så har jag varit lite bedrövad över att jag vaknar mellan 8.30-9.00 varje helgmorgon och har gjort så sedan i våras. det kändes urskönt att vakna helt utvilad! så smög jag upp och plockade fram frukost, en riktig helgfrukost med allt matförråden har att erbjuda. till och med kokt ägg. efter att ha frukostat i lugn och ro och pratat om dagen och skrattat åt gårdagen (vi spelade nintendo wii, och efter det kommer jag a l d r i g mer kunna säga att jag inte är så tävlingsinriktad. när jag skulle coacha albin skrattade david hejdlöst åt mig eftersom jag lät som en auktionsutropare hellre än som en sansad och strategisk coach.) gick vi en långpromenad till kinabron och tillbaka. återigen behövde saga få ett bad. jag tror tusan inte att hon tycker att det är så illa ändå...
nu har jag kokat äppelkräm och vi har fikat det och varsin bulle och det är verkligen ett underbart söndagslugn som råder. jag älskar det! senare idag ska vi till sävar och äta middag och innan dess, faktiskt nu, ska jag gå och läsa om flickan som gifte sig med ett lejon. vackert.

Kommentarer
Postat av: Bee

"sjuttisju,sjuttiåtta,sjuttinio,albin!hanharhundratvå!BRAA!åttifem,åttiniohundra!"
and she went on and on and on! :) Ruggigt kul! Både ikväll och igår!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback