jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag

jag vet en kvinna i samhället från vilket jag kommer som inte tycker om överraskningar. hon blir arg av dem. jag kan inte relatera till henne på den punkten. inte ens lite. jag älskar överraskningar. jag älskar att överraska och att bli överraskad. kanske ändå lite mer att överraska, för då missar man inte planeringsmomentet och glädjen det faktiskt ger. igår överraskades albin med en nyfriserad saga. idag kommer han överraskas av en annan sak, som gör att han slipper en trist vardagssak. jag kan inte riktigt skriva exakt vad det är, eftersom jag befarar att han kan trilla in på min blogg och läsa. då skulle överraskningen liksom kännas lite förstörd.

min roligaste överraskning var för några år sedan, när jag, efter att ha flyttat till västerbotten, bara dök upp hemma på västkusten på min systers födelsedag. hennes första ord som kom ut var "nej!", och det kanske inte var det bästa som kunde sägas, men reaktionen som följde visade att hon var överlycklig över överraskningen. det var dock en överraskning som krävde en del från min och föräldrarnas sida och trots att det var roligt kan ju inte alla överraskningar vara av sådan kaliber. och de behöver inte vara det. de behöver inte ens vara tänkta att vara överraskningar. ett handskrivet brev är en mycket angenäm överraskning, kanske egentligen mest tänkt som en hälsning. att albin vann biobiljetter åt oss till en filmvisning förra veckan var en finfin överraskning. att komma hem och slippa laga middag är en fantastisk överraskning.

det största i överraskningsväg som har hänt mig var när hanna, andreas och astrid flög över till södra georgia för att hälsa på mig under mitt utbytesstudentår. bara det att få träffa min familj betydde oerhört mycket, och att jag dessutom inte hade hunnit träffa astrid innan jag for (hon föddes ett par veckor efter att jag hade farit), gjorde det väldigt lyckligt att de kom!
den senaste överraskningen till mig var faktiskt det där biobesöket. det kändes väldigt lyxigt, och så mysigt att göra något, bara albin och jag.

så jag vill utmana er idag. jag vill utmana er att överraska någon idag. storleken på överraskningen bestämmer ni själva, huvudsaken är att ni ska göra något fint för någon som denne inte alls räknar med, och tanken är att överraskningen ska sprida glädje. att någons dag ska bli lite vackrare. antar ni min utmaning?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mitt "nej" var inte direkt menat så. Förlåt, det var inte meningen, men jag har nog aldrig blivit så chockad i hela mitt liv! Fantastisk överraskning! Jag älskar också överraskningar. Du o ja är samma där! Där också. Jag antar gärna din utmaning. Man skulle haft en vecka där man bara la massa energi på att överraska människorna runt omkring en. Puss

Postat av: puckolie

Utmaningen är antagen....fast utan att jag visste det :-) Martin fyller ju år idag så jag la hans födelsedagspresent på köksbordet när jag gick hemifrån. Det hela fick till följd dock att Martin kom försent till jobbet eftersom han var tvungen att leka lite med den.. :-)

2007-10-09 @ 15:33:43
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag älskar också överraskningar, det kan nog räknas in till något av det bästa jag vet! En av mina bästa var när jag och Simon var tillsammans och han bara dök upp hemma hos mig på juldagen, ett tag där efter gjorde jag samma sak för honom. Riktigt roligt att se varandras reaktioner. Hälsa Albin och nyfriserade Saga! Kramar

2007-10-09 @ 17:00:58
URL: http://linneaosd.blogg.se
Postat av: Erik

Well... som jag sa. Jag ska bättra mig! :D
Jo, helt klart. Vi måste ju träffas snart igen! Börjar på att va ett bra tag sen sist. MEn annars så ses vi ju på lördag!

2007-10-10 @ 08:50:50
URL: http://www.fota.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback