resten av dagen ska jag bara vara ljuvlig, älskling

min dag är vacker, men inte vidare glamorös. jag har varit ute med hunden, skrivit klart artikeln med josefin, jag har lunchat och jag håller på att tvätta bort en evighet av smutstvätt. ändå är dagen vackrare än dagarna har varit på länge. inte nog med att redovisningen igår helt klart gick vägen, nu är allt avklarat för den här kursen. levande islam. nog har jag lärt mig mer än jag kunde ana från början.
fastän att vi ska äta fläskpannkaka till middag ska jag vara ljuvlig. fastän att jag har en konstig frisyr idag ska jag vara ljuvlig. fastän jag inte har några planer för kvällen ska jag vara ljuvlig. fastän veckan som har gått har varit för mycket för mig att bära och samtidigt vara glad ska jag vara ljuvlig. för just nu, i denna stund, lever jag ett ljuvligt liv. i denna stund ser jag det där vackra med det jag har runt omkring mig. för mitt inre ser jag mamma, pappa, andreas, hanna, astrid, svante, putte, daniel, hanna, emelie. jag ser albin, sandra, david, martina, angelinn, erik, emanuel. jag ser saga. jag ser världens finaste höst, en tom tallrik på bordet och känner mättnad. jag ser ett trivsamt hem, tvättmaskiner, diskmaskin, jag ser vackra, vackra sverige. idag, älskling, ska jag bara vara ljuvlig. och så snart jag är klar med tvätten ska jag bada. i varmvatten.

Kommentarer
Postat av: Bee

Vad du är söt!

Postat av: Linnea


Dessutom har du just skrivit ett ljuvligt inlägg som jag kommer läsa flera gånger framöver för att själv försöka hitta den där härliga känslan. Kramar

2007-10-06 @ 11:29:56
URL: http://linneaosd.blogg.se
Postat av: Liv

Vad vackert!

2007-10-06 @ 20:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback