voj voj

det har gått ett tag. tro därmed inte att jag har glömt bort mitt barn - bloggen. nej, nej, men min stackars dator var alldeles infekterad och försökte smitta allt och alla andra i sin sort och på grund av detta stängdes vårt internet ner. nu är datorn formaterad och nytt antivirusprogram har installerats och allt ska vara i sin ordning.

helgen har varit väldigt innehållsrik. faktiskt lite för innehållsrik för min smak, ty jag uppskattar dagar då man får ta dem som de kommer. i lördags var det röda korset-kurs från nio till fyra och efter det var det till att skynda hem så både dusch och hundpromenad hanns med. sen kilade vi över till bee och dee och åt tacos, och strax därefter infann marty sig på spelkvällen och det var brädspel som gällde. roliga spel. jag gillar brädspel, särskilt om jag får briljera med mina ordkunskaper. jag är faktiskt ganska duktig på svåra ord.
i söndags var jag bortlovad (jag hade gett mitt medgivande) till att stå på loppis. visserligen tycker jag att det är roligt, men man blir så trött av alla intryck av prylar, ansikten och röster. lyckligtvis serverades det middag i sävar och ännu mer lyckligtvis vägrade jag och albin aktivitet på kvällen och slängde oss i soffan med karra, chirre och varsin öl. jag saknar ord för hur perfekt det var.

mitt hår har blivit mycket lockigt. i nästa inlägg kommer det vara en liten bildserie så det blir lätt att jämföra hur det egentligen har gått :)

colten är död. min första bil höll alltså en vecka. vi håller på att sälja pärlan nu. vad tror ni om en annonstext som börjar: "vi säljer nu vår pärla. vi hade henne i en vecka, och nu står hon still, död, och vi orkar inte återuppliva henne."?

och det sista. vi har köpt säng. och jag har fått en sån där kudde som är ganska hård med nackstöd. ingen tempur-kudde, men samma idé. jag vaknar inte och känner mig bakis på grund av spänningshuvudvärk längre. det är väldigt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback