fröken utan grammatikskills

jag gör egentligen fel. fel för att en mer rättvis bild av mig ska porträtteras här. see, alltför ofta när jag skriver är jag fortfarande i mys-mode. det är jag i om mornarna när jag inte behöver skynda iväg till något viktigt eller oviktigt. särskilt om hösten. (here we go again) och varje morgon om hösten vill jag dricka en kopp varm nyponsoppa men varje höstmorgon hittills har jag fått finna mig i att vi inte har nyponsoppa hemma och att jag alltid glömmer bort att skriva upp det på inköpslistan när det är dags att åka till affären. förra omgången av nyponsoppe-cravings fick jag lite panik över att jag hällde i mig osunt mycket socker genom drycken, så jag provade på osötad nyponsoppa. det var inte gott. därför tänker jag leva med ett dåligt samvete varje morgon när jag väl har inhandlat nyponsoppa. trots allt tuggar jag flourtuggummi och sköljer gaddarna med dentan.

till rubriken. idag är det onsdag och det betyder röda korset-dag. mellan 13-15 ska jag återigen undervisa rara invandrarkvinnor i det svenska språket. kruxet förra gången var att jag insåg att jag hade glömt all grammatik. nästan i alla fall. så de som ville prata svenska och inte läsa läxa fick komma till mig och prata. det var väldigt trevligt och jag kände mig inte urkass eftersom det faktiskt fanns några kvinnor som verkligen bara ville och behövde prata. men till idag har jag försökt lära mig lite mer. och idag ska jag ta med mig lite böcker som hjälper mig att förklara ord och grammatik bättre. idag ska jag bli en hejare på att lära ut svenska som andraspråk.

ems present artar sig med raketfart.

Kommentarer
Postat av: Emelie

va hände me ditt bildbloggande förresten?

Postat av: annelie

mm... jag har fotat lite men det har inte blivit av att jag har lagt in bilderna.

2007-09-26 @ 11:09:34
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback