höstrusk

albin deklarerade i morse att han tar bilen till jobbet. anledning: spöregn. av samma anledning känner jag för att sitta i pyjamasbyxor hela dagen och saga för att ligga kvar i sängen och inte kliva upp. det verkligen öser ner och jag betvivlar att stövlar och regnkläder kommer hålla mig torr på den väldigt korta promenad vi snart blir tvungna att ge oss ut på, jycken och jag. men, ska jag tillägga, jag gillar ösregn och höstrusk. jag gillar det mer än den soligaste av sommardagar och den snörikaste av vinterdagar om man tillåts stanna inne hela dagen och kolla på film och äta popcorn. förvisso ser förmiddagen ut så, med undantag för promenaden med saga, men runt lunch förändras läget drastiskt. jag ska då till tandläkaren och laga ett hål. jag har två hål som ska lagas och två visdomständer som ska dras. det konstaterade tandsköterskan när jag var där i maj för första gången på fem år. nu har jag kommit fram till den punkten då allt ska börja åtgärdas. det känns inte vidare vackert, men å andra sidan kommer en fjärdedel av alla åtgärder vara ur världen klockan tre i eftermiddag. ja, om man bortser från bedövningen. den hoppas jag är borta lagom tills dess att det är dags att äta middag. är den inte det kan jag garantera albin en middagsupplevelse utöver det vanliga.

idag fyller david år. imorgon fyller albin år. då ska vi ut och äta hela familjen och fira de två. nice.

adjö, adjö.

Kommentarer
Postat av: Liv

grattis i efterskott!

2007-09-20 @ 08:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback