julsånger i september

jag är en sån där människa som vill prata om livets stora frågor just innan det är dags att somna. mina finaste filosofiska formuleringar och tankar kommer till mig i just de ögonblicken. dessvärre, måste jag säga, är inte albin av samma natur. när han går och lägger sig vill han bara sova och inte prata och absolut inte filosofera. igår när vi la oss och jag inte fick någon vidare feedback på vad jag sa blev jag så uttråkad att jag började sjunga en julsång, vilken det var kommer jag inte ihåg nu, men hur som helst. när jag kom in på andra versen brölade albin till på sin sänghalva och undrade om hans normala flickvän kunde komma fram. det kunde hon, men med stor motvilja.

idag måste jag ner på stan och köpa kurslitteratur. finns inte boken där vet jag inte ens lite grann hur jag ska kunna klara av examinationen på tisdag eller när det nu är. nu kanske ni tänker att damen får skylla sig själv som inte skaffar litteraturen i tid, men jag har köpt två av böckerna och när jag i relativt god tid tänkte köpa den aktuella boken visade det sig att akademibokhandeln på universitetsområdet endast hade beställt ett fåtal exemplar av den. trippeltypiskt. hur som helst så håller jag tummarna för att den ska finnas på stan.

igår var jag jag oerhört husmoderlig. så husmoderlig att det inte är klokt. jag kokade marmelad av svarta vinbär. efter det gjorde jag kantarell- och champinjonstuvning och la det på långfranska som tillsammans blev varma mackor. som taget ur min barndom, kändes det lite som, även om vi inte åt det var kväll.

lekte även frisör. både erik och dee blev friserade och den försnämnda fick en ny frisyr. kul!


slutligen kan jag meddela att msn inte är på min sida idag. får felmeddelande 80072efd. är det någon där ute som vet vad jag kan göra utöver att mixtra med brandväggen (been there, done that)? tacksam för hjälp!


ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback