köttigt värre

ooh. den överskriften lockade knappast nya läsare i skepnad av vegetarianer. men det är faktiskt ganska lugnt, för min iver att kolla statistiken till trots är jag inte så jätteoroad över läsarsiffror. kära läsare, jag uppskattar er storligen, men ni vet likaväl som jag att både mitt och era liv skulle snurra på lika bra utan min blogg. jag vet även att det mest troligt skulle vara jag som skulle sakna mitt skrivande mer än ni skulle sakna det.

till rubriken. köttfärsen vi köpte sist vi var och handlade hade aldrig blivit infryst (mitt fel) och bästföredatumet höll på att passera. helt plötsligt fick jag bli miss creative chef och ordna med storkok. det blev tre varianter:
1. ugnsgratinerad pasta (pasta+köttfärsröra+ost)
2. köttfärssås
3. jugoslavisk pita
åt det sistnämda till middag och både jag och min hjärtevän blev mätta och nöjda.

jag har kommit fram till en sak. tjat och gnat är inte så kul, men produktivt/förlösande. jag tjatgnatade till mig en liten uppryckning vad gäller datarummet. för det otränade ögat ser det fortfarande kaotiskt ut, men för oss är det en ganska stor skillnad. saker har burits upp på vinden och tidsskriftsamlarna står i hyllan numer och inte på golvet. det har dammsugits och tvättats kläder för fulla muggar. det har helt enkelt hänt saker här. och oh! inte att förglömma: rätt taklampa är uppe i hallen. han är fantastisk, den där starke mannen i mitt liv.

vi har kollat på bruce almighty och ätit upp färdgodiset albin hade köpt inför morgondagen och snart kommer bee och dee hit och då ska vi få höra alla snaskiga detaljer om tillställningen de har varit iväg på. jag kan dessvärre inte bjuda på något snaskigt, bara någon öl. men de är inte så svårbjudna, så det ska nog gå bra.

tjipp.

Kommentarer
Postat av: Liv

Bruce almighty är en av de roligaste filmer jag sett. (Jepp, sjuk humor har jag ;)) Har du sett 40-year old virgin med Steve Carell (nyhetsuppläsaren)? Den är så sjukt rolig att jag måste se om den då och då. :D

2007-09-11 @ 12:26:28
Postat av: marty

alltså, jag är inte vegetarian för att jag tycker om djur - jag är det för att jag hatar grönsaker.

2007-09-11 @ 23:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback