en parmiddag - ett heltidsjobb

ja, alltså, jag skrev ju i morse att ajg fixade cheesecake. det var ju inte bara det som skulle ordnas inför kvällen. så hela dagen har jag stått och hackat, rivit, förpackat, marinerat, gjort röror och förberett minutiöst för att allt ska gå så smidigt söm möjligt inför hela matlagningsproceduren. i princip är det som i matlagningsprogram. det enda som inte är förberett är grönsaksbuljong. ska ge mig på det om ett slag, men först måste jag få äta någonting. ett päron. ett stenhårt conference, precis som de ska vara. jag har dammsugit också. och röjt. men jag har inte dukat än. det är två timmar kvar tills gästerna kommer. innan dess ska vi gå upp på loftet med grejer och hämta ner grillen, vi ska göra klart de sista snittarna, duka och slutligen ska jag göra mig fin. men nu tar jag en paus. äter mitt päron. duka nästa. men före det fixa en leksak åt saga. 

puh. 

Kommentarer
Postat av: marty

blir det en risotto montro? tomtebos nationalrätt!

Postat av: Emelie

Puh! Fullt upp alltså! Hoppas kvällen blev som den förväntades, med tanke på alla förberedelser.

2008-04-27 @ 09:05:47
URL: http://softem.blogg.se
Postat av: Bee

Marty: OM det blev en risotto! Den godaste i mannaminne.

Analia: Tack för en utsökt middag med finfint sällskap!

2008-04-27 @ 11:19:38
URL: http://sandrabee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback