never forget that you are awesome

ljuvliga vår! klarblå himmel och gott humör flera dagar i rad. vårstädade på balkongen nu i veckan, och sedan dess har det blivit sagas nya favoritplats. min också lite grann. fast det blir ännu bättre när våra nya, fina mattor kommer på plats.

jag vann igår. gjorde det med min kvinnliga list. see, i ett och ett halvt år har jag pratat om att vi ska göra upp en budget för varje månad, men min hjärtevän har inte tänkt att det skulle göra någon skillnad. men jag håller med slarvern som var på lyxfällan igår, när han sa att när man har koll på sina pengar, då går det inte åt lika mycket. jag tror verkligen det. så efter programmet satte jag mig och gjorde en simpel budget för maj månad. vad hände? jo, albin ville också göra en. ha! så nu vet vi hur mycket som blir kvar efter alla utgifter, och vi har bestämt oss för att sätta in pengar på ica-kortet och allt. känns fint!

det ser ut att bli en strålande helg med tre inplanerade roligheter.
1. marty
2. perry med hunden
3. guitar hero hos bee och dee.
bara roligt och inget tråkigt. dessutom har strålande väder spåtts av vädergudarna i tv.

igår var vi på forslunda naturbruksgymnasium. efter det ville jag, utöver att bli lärare, frisör och starta hunddagis även ha en bondgård med kor. jag klappade blenda, spena och de andra korna och några kalvar. jag höll en liten griskulting som inte ens var ett dygn gammal. den luktade faktiskt som en liten bebis! vidare charmades jag av 6-veckorskultingarna och förstod att det svarta lammet (med en vit fläck mitt på huvudet) var långt mycket sötare än de helvita. fast det ska tilläggas att de vita var otroligt fina, de med. de vuxna fåren också för den delen. det enda djuret som inte var så sött var storsuggan, mamman till de där alldeles nyfödda kultingarna. jag skulle gärna ha en egen blenda, en egen spena, en gullan och en rosa. de skulle se på mig med sina snälla koögon, slicka på mina händer som saga gör, fast med jättestora tungor, och jag skulle klappa på dem och mysa med dem varje varje dag. kanske skulle jag kunna få tag i en skvätt mjölk också. och jo. jag skulle inte vara laktosintolerant längre.

förstår ni vad jag menar när jag säger att mitt hjärta is talking crazy? så många alternativ. så mycket roligt. inte lika realistiskt för nuet. men om några år eller så. aah, lyckliga liv!

never forget that you are awesome.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det var ju faktiskt alldeles perfekt! Jag får gratulera :-) Kärlek/Em


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback