snart är jag med er igen

jag tycker att jag är den tristaste bloggaren jag vet. inte så snällt att säga till sig själv, men jag tycker att det är urtrist när bloggar aldrig uppdateras. det kommer det förhoppningsvis snart bli ändring på. albin pratade med glocalnet igår och de lovade att vi skulle få internet någon gång nästa vecka. lyckligt, va? fast jag hoppas så försiktigt jag kan. jag är liksom lite less på att tänka att vi snart är uppkopplade mot resten av världen igen, så händer det liksom inte. men igår lovade de. jag hoppas att de kan hålla vad de lovar.

jag har börjat läsa en ny bok nu. boken som vi har till nästa bokcirkelträff. flyga drake. jag har läst fyra kapitel och tycker bra om boken so far. alltid lovande. de flesta av er vet säkert att det är khaled hosseini som har skrivit den, men för er som inte vet är det ju vänligt om jag skriver ut författarens namn. det stod en så klok sak i den. "barn är inte några målarböcker. man kan inte färglägga dem med sina favoritfärger." nog för att det är allmänt känt, men ändå. det var så fina ord som beskrev det hela.

i lördags tittade jag på körslaget. röstade på lotta engbergs kör och hårdrockarns kör. jag brukar aldrig rösta nästan. kanske en gång om året bara. men jag fick gåshud. och vet ni? jag gillar verkligen lotta engberg. inte för att hon är så världsbäst på musik (det är hon inte, men hon kan sin grej), men för att hon känns trygg. trygg och klok. jag vill gärna dricka te och äta ostmacka ett par kvällar med lotta. så att hon kan säga till mig vad jag ska göra i livet. och berätta vad det innebär att följa sitt hjärta. mitt hjärta is talking crazy. ska jag följa det ändå?

one tree hill har alldeles bestämt börjat igen. nästa vecka. nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

Jag kan hoppas åt dej, ordentligt!
One Tree Hill gjorde ingen besviken idag kan jag meddela.

Postat av: liv

jag älskar din blogg och dina funderingar. :)
om det om hjärtat, jag kan bara säga att jag tror på dig och jag tror inte alls ditt hjärta pratar tokigt, sådeså. *pepp*
ha en underbar dag i solen!

2008-04-16 @ 09:22:50
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Linnea

Det låter underbart om ni får tillbaka det snart, för då får vi ju äntligen följa ditt liv lite mer regelbundet igen :)
Jag kan tipsa om en bok jag läste ut igår, Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Du har säkert redan läst den, men ja annars kan jag rekomendera den! Sköt om dig! Kram

2008-04-16 @ 17:14:54
URL: http://linneaosd.blogg.se
Postat av: Daniel

Sluta klaga på att jag bankar i bordet!!!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=761417&rss=1399

2008-04-16 @ 20:28:51
Postat av: Jennelie

Hej! Kikar in lite igen. Är i Umeå hos Angelinn nu i några dagar. Vilket härligt vårvinterväder ni har! (I alla fall idag.)

Roligt med filmklipp på bloggen! Skulle också vilja ha det på min. Hur gör man?
Kram & ha det bra!

2008-04-17 @ 11:11:36
URL: http://jennelie.blogg.se
Postat av: Jennelie

Du glömde ju svara! =)

2008-04-21 @ 14:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback