before the kvällspink

något som hade stämt in alldeles ypperligt väl på den här dagen är annelie sundholms kloka ord "planera ingenting - det blir ändå aldrig som man har tänkt". nu är jag förvisso den typen som gillar att ha vissa saker planerade för att kunna disponera över resten av min tid relativt fritt och som jag känner där och då. för idag var det inplanerat både klippning och tandläkarbesök, men eftersom den blivande bruden försov sig blev det ingen klippning och tandläkaren min var sjuk idag, så även det blev inställt. jag grät inte.

istället för att gråta, eller ens bli lite besviken över att mina planer gått om intet, for bee och jag till expo och köpte en massa glasburkar att förvara skafferivaror i. mjöl, rågsikt, müsli, strösocker, grahamsmjöl, grovt rågmjöl och ströbröd. imorgon ska jag dit igen (om herren vill och vi får leva) för att köpa ytterligare burkar till ris och pasta, kaffe och te, havregryn och linser. sen får det vara bra. man kan ju inte gå och ruinera sig for the sake of order in the cupboard, så att säga. men prydligt blir det. och lättöverskådligt. tänk, praktiskt och fint på samma gång. jag älskar det!

joe har knappt levt idag på dagen. stackarn fick migrän. första arbetsdagen efter semestern. men det var migrän på riktigt. faktiskt. men när den värsta huvudvärken hade släppt gick vi över på middag till bee och dee. prima käk och sällskap.

nu ska vi ut med hundarna. ajöss.

Kommentarer
Postat av: Madde

nej faktiskt så visste inte jag det där med notebook och a walk to remember.. va coolt! och jag bara tänker på notebook när jag ser a walk..inte illa! =) jaså det är dax att klippa sig säger du.. ja jag har inte tänkt klippa mig på ett bra tag nu för jag saknar mitt långa hår hehe!



sånna där glasburkar skulle jag verkligen vilja ha.. så mycket lättare det skulle bli ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback