hur peppar man någon att gå tillbaka till ett jobb han hatar när semestern är slut?

nu har vi varit ute på vitskär med bee och dee. det var ungefär hur fint som helst. och min semester har liksom just börjat. samtidigt ber bulldogsrabarber mig peppa honom inför hans återkomst till jobbet efter att semestern hans tar slut. han gillar inte sitt jobb. inte ens lite. stackarn. och jag kan inte peppa honom med så mycket annat än att jobb betyder intjänade semesterdagar. det känns lite fattigt vad gäller peppen. jag får dra det där med att arbete gör att dagarna känns meningsfulla. men det förstås. jag skulle säga det till någon som helst vill kolla på os hela dagarna. som jag.

på vitskär har vi har chillat, grillat, badat badtunna och badat i havet. och löst korsord. och läst hänt extras analys över varför lill-babs och hennes döttrar inte kan behålla sina män. det var inte en vidare bra analys. faktiskt totalt intetsägande. dock ska det framgå att jag inte hyste några störra förhoppningar om att få ett svar. och helt ärligt, så är det väl inte en fråga jag har legat sömnlös och grubblat över om nätterna.

men helgen har varit finfin. i fredags var fizzy cherry cola, luviz och fota hos oss och åt mousaka och spelade eco-mig. när grabbarna åkte ner på stan stannade fcc och jag hemma och kollade på euro sport och snackade om livet och hade det bra. kvällar som sånna vill jag ha fler av!

imorgon ska jag till tandläkaren. laga sista hålet, sen är hela munnen hel och fin och jag ska inte dit på ett år eller så. det får vara bra för ett tag framöver. stackars, men inte så stackars mig ändå.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vill också ha fler sånna kvällar =)



lät iaf som om eran fortsättning av helgen inte va helt fy skam.. lät riktigt härligt.

Postat av: annie

Man kan alltid peppa honom så att han får självförtroendet och viljan att söka ett nytt jobb :)

2008-08-18 @ 20:25:00
URL: http://filodi.blogg.se/
Postat av: lasse

Analysfrågan kanske skall ställas på ett annat sätt: Varför kan karlarna inte behålla Lill-Babs och hennes döttrar?

2008-08-19 @ 16:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback