husmor strikes again

vi for till sävar, till svärföräldrarna, vid lunch för att hjälpa till att bygga carporten som väl ska stå klar innan snön faller, tänker jag. jag är ganska klen och jag ska inte säga att jag har tummen mitt i handenför det har jag inte, men jag saknar väl det där intresset för att bygga grejer. som carportar. detta har nog rara svärmor genomskådat, och eftersom det inte fanns saker för alla att göra föreslog hon att jag kunde lätta deras dåliga samvete genom att plocka av bären från vinbärsbuskarna. röda vinbär. så jag började, och när hon sen frågade vad jag ville göra med bären kom vi fram till att det skulle bli saft och gelé. med lite drygt tre liter bär i en bunke och en saftmaja i bagaget lämnade vi sävar efter middagen.

jag har varit ute med hundarna på en långpromenad och nu är saftmajan i gång och saftar för fullt. röda vinbär- och jordgubbssaft. mitt livs första saftningsomgång. det är faktiskt inte klokt, så huslig jag är när jag lägger den sidan till (och det gör jag gärna). ser fram emot resultatet!

dagens stora lyx var förresten helkroppsmassagen jag fick i förmiddags. lite som att jag är en ny människa efter det.

godkväll på er!


Kommentarer
Postat av: Annie

Det var husligt och jag lovar att det sälkert var värt det också!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback