kära dagbok

jag försöker klura ut vad det är jag vill med mitt liv egentligen. alltså, hur ser mitt liv ut om fem år och vad behöver jag göra för att komma dit?

jag vet vad jag inte är. jag är ingen karriärkvinna. inte ens lite grann. min dröm är att få hålla på med min trädgård, ta vara på frukt och bär och safta och sylta. jag drömmer fortfarande om att ha höns. sju, kanske tio stycken. så behöver man inte oroa sig för att äggen ska ta slut. och dessutom blir det trevligt med höns, fastän att det, enligt utsago, stinker från hönshuset. men ändå. jag vill ha höns. höns, hundar, man och barn. och jag vill bo i ett torp. kanske bara jobba halvtid som lärare på en mindre gymnasieskola och sen åka runt på några bondens marknad och andra sådana tillställningar och sälja sylt och sånt jag har gjort av frukten och bären. att få tid att trivas med det liv jag har fått.

jag står inför någon slags brytpunkt. om ett halvår är jag nyutexaminerad gymnasielärare. vart jag tar vägen då vet jag inte. inte heller vet jag om jag stannar här, men jag känner mig onekligen rastlös. det blir lätt så för mig om hösten. att jag blir lite rastlös. väntar på att få komma igång. särskilt den här. men inte med studierna, utan mer med livet efter studietiden. den har ju varat rätt så länge. från det att jag var sju år till dess att jag är tjugosju (fyller just innan universitetsstudierna är klara), med ett års uppehåll med jobb direkt efter gymnasiet. inte undra på att jag vill gå vidare, så att säga.

rastlös. myror i benen (inte i brallan, lyckligtvis!), en vilja att gå vidare. men var och hur och så, det får framtiden utvisa. tills dess drömmer jag.

Kommentarer
Postat av: Madde

Lät som ett himla mysigt liv du drömmer om =)

Nu är jag och Simon rå peppade på hund..alltså nu väntar vi i stort sett bara på den rätta hunden.

Postat av: liv

vilka vackra drömmar, som helt säkert blir verklighet!

2008-08-25 @ 19:53:38
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/
Postat av: Annie

Jag är där vid slutets början. Eller början på framtiden eller hur man nu vill se det. Igår hade jag och Johan ett långt samtal om det som komma skall. Livet. Barn är givet. Vart vi ska bo är den första stora frågan. När barnen ska komma den andra. Fast det ger sig vill jag tro. en sak är säker och det är att jag ska jobba minst ett år nu iallafall :)

2008-08-25 @ 21:25:39
URL: http://filodi.blogg.se/
Postat av: Annie

Eftersom Johan funderar på att söka till militärt specialförband så ser dte ut som om vi kommer att behöva tillbringa sex år i Karlsborg. Det finns bara där så det är där det får bli isåfall. Jag är inte alls sugen på Karlsborg, känns nästan som att flytta tillbaks till Skövde. Haha :P Men jag tror att det blir bra där iallafall när jag vant mig vid tanken. Men först ska vi vara i Bua ett par år. Vart går era funderingar?

2008-08-26 @ 09:20:00
URL: http://filodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback