nu har jag ingen ursäkt

nu har jag internet varje dag hemma hos mamma och pappa och saknar därmed skäl till att inte fixa åtminstone ett inlägg per dag. så det ska fixas. och jag ska försöka få med någon bild nu och då också, trots att jag inte hade en tanke på att packa ner kameran i söndags kväll. jag har ju mobilen och kameran på den. blir väl kanske inga bilder man skickar in till en fototävling, men ändå. det får duga.

hundarna verkar gilla läget här. som vanligt sover de bredvid mig i sängen och såklart har jag fått mindre än häften av sängens yta att sova på. vad kan man säga? tur att sängen är ganska bred! :)

jag hade en konstig dröm i natt. jag drömde att min underbara, superfina och alltigenom positiva handledare från sista praktikperioden ställde sig och hånade mig inför hela sjuan, menade på att jag var helt inkompetent och allt. det kändes väl si sådär, men jag blev så behärskat arg att jag väntade på att jag skulle få ett ögonblick ensam med henne. så rackarns, då berättade jag klart och tydligt vad det var som gällde och att hennes sätt inte var det minsta proffesionellt. i verkligheten är hon onekligen en förebild i det att hon är just proffesionell och hon skulle a l d r i g trasha någon inför någon annan. undrar just vad det var som låg bakom den drömmen...

bra med umeå:
1. mina vänner där
2. snön

bra med bua:
1. familjen och mina vänner här
2. mammas mat

vädret här nere åker rentav på en diss. och det känns lite fånigt att lämna snön bara för att fira jul här. pappa svarade jakande igår när jag frågade om de kommer upp till mig och firar jul när jag har köpt hus i norr. det låter ju lovande.


Kommentarer
Postat av: Frida

Hoppas du får en trevlig julvistelse därhemma!

Postat av: linnea

så roligt att höra hur ni har det! men du ska inte vara så avis så vädret här, nu snöregnar det och är isigt och fullt med vatten på gatorna... och en bra bit av snön har töat bort :/

2008-12-17 @ 11:40:20
Postat av: maria

ha en trevlig jul

2008-12-17 @ 14:42:51
URL: http://annelufs.blogg.se/
Postat av: Bee

på tal om konstiga drömmar: Jag drömde att Dee var gravid i natt. Jag tyckte att vi skulle åka in till sjukhuset när han skulle föda, eftersom han inte har något hål att föda ur. Det tyckte dock inte Dee, som menade att han kunde bestämma att han skulle föda ur analen. Sen lade han sig i badkaret och gjorde sig redo för att föda. Allt gick bra, och vi fick en dotter. Jag fick inte vara mammaledig, sa han, eftersom jag inte hade rätt till det, då jag inte fött ungen. Friskt.

2008-12-17 @ 17:48:57
URL: http://sandrabee.blogg.se/
Postat av: Madde

ja det är ett riktigt skitväder om man får uttrycka sig så...fy! men annars får du ha en trevlig jul och upp med lite bilder nu :) kanske inte kommer från rätt person men ändå hehe!

2008-12-17 @ 21:32:03
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/
Postat av: annie

Ja det är svårt det där, jul utan snö är inte roligt, men jul utan familjen är värre tycker jag. Fast när jag tänker efter, jul i solen är det bästa :P Ha det så mysigt här i Bua :) Själv åker jag till tyskland över helgen och sen blir det fira hos pappa. Kram!

2008-12-18 @ 07:12:06
Postat av: Erik

Snö, vilken snö? Menar du den gröna gräsmattan som igen lyser upp tillvaron! ;) Ha en underbar jul!

2008-12-19 @ 13:14:36
URL: http://fota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback