resumé, förhoppningar och årets sista dagens

tjugohundraåtta var året då:

¤ allt som hände före september nästintill hamnat i en dimma
¤ min fina camilla sa ja till sin jonas
¤ träffade min familj från södern rekordmycket sedan jag flyttade till umeå
¤ linnea och jag riktigt fann varandra
¤ joe och jag bröt upp. och jag bröt ihop.
¤ jag flyttade in i min andra alldeles egna lägenhet.
¤ abba kom in i mitt liv och min vardag.
¤ jag föll mer än handlöst för timo räisänen, även om jag gillat hans musik sedan lovers are lonely.
¤ umeå open var bättre än någonsin.
¤ jag fyllde tjugosex år. utan åldersnojja, dessutom.
¤ jag blev ägare till mina första bilar. i alla fall på papper. min första alldeles egna bil på riktigt blev jag också ägare till. det är den jag har nu.
¤ jag älskade lainejaur-vistelserna mer än någonsin.
¤ bee, dee och marty fortsatte att imponera. fantastiska vänner!!
¤ jag bestämde mig för en mer ekologisk och KRAV-fylld tillvaro.
¤ min reflektionsdagbok blev ett av mina viktigaste forum för att få sätta ord på synsätt, tankar, känslor, viljan och rättigheter.

jag ser fram emot 2009 för att:

¤ jag kommer att börja jobba och därmed komma flera steg närmre mina drömmar i livet.
¤ jag kommer få lära mig tusen nya saker om hundar genom abba och saga.
¤ många väldigt inspirerande människor kommer att korsa min väg.
¤ jag tror på och längtar efter livslång kärlek och att den nog kommer dyka upp under året. eller... den existerar redan i mig, till mig och till mina vänner och till min familj nu. men jag syftar på den romantiska sorten.
¤ mitt liv är helt fantastiskt, och med de vänner och den familj jag har kan det faktiskt bara bli bättre. även om man aldrig vet om det som väntar runt hörnet är motgångar eller medgångar. allt jag kan veta är att jag kan göra dem till framgångar. 
¤ jag har ett nyårslöfte som jag inte kan misslyckas med helt och hållet. (leva med målet att lyssna på min magkänsla, att visa mig själv den respekt och kärlek varje människa så väl förtjänar, men oftast bara ger till sin omgivning medan det egna jaget blir helt oprioriterat. bara det som finns i mig kan med uppriktighet ges till andra. genom att jobba med mig själv blir jag en bättre medmänniska och vän.)  
¤ det är så öppet. jag vet inte var jag kommer att bo nästa nyår. det är spännande och läskigt på samma gång, men jag får ha tilltro till att min/vår fina gud har koll när jag inte har det. att det kommer att bli väldigt, väldigt bra.

fastän att det är 2008 hello saferide sjunger om väljer jag att applicera den på 2009. fast framför allt "all i know is, there's something new this year, all i know's there's something new real near". håll tillgodo och ha en fin nyårsafton och framför allt önskar jag er ett väldans gott nytt år!



hello saferide - 2008

Kommentarer
Postat av: Dee

En mycket bra lista. det är så att jag blir sugen på att blogga igen! =)



vi börjar ju sakna dig nu. kom hem... =)

gott nytt år , kram

2008-12-31 @ 20:01:58
Postat av: Linnea

Vad chockad jag blir när jag går in här och ser min kusin på bild! Han är Hello Saferides basist, måste ju kika på den här videon nu :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback