familjeangelägenheter

jag gillar det ordet. ingen kan liksom ifrågasätta det. "jaha, vad är det för familjeangelägenheter då?" vill man att personen ska känna sig obekväm över sin fråga kan man småljuga lite och säga dödsfall eller så. fast sånt vågar man nästan inte ljuga om, lite rädd att det ska back-fire:a. nä, det får nog bli att en komplicerad situation har uppstått, och inte gå in på det mer. det törs man säga. tror jag. hur som helst, så är det otroligt få som ifrågasätter familjeangelägenheter när man anger det som frånvaroorsak.

anledningen till att det ordet är på tapeten för mig idag är just att jag skulle fylla i en från/närvarorapport för praktiken, och då var jag tvungen att ange orsaken till den kommande frånvaron. ville ogärna ange bilköp eller för att jag är tvungen att öva in ett par låtar med syrran som vi ska sjunga på en vigsel framöver. nej, det funkar inte. det godkäns inte. men familjeangelägenheter däremot, det går alltid hem.

imorgon bär det alltså av söderut. igen, kan man tänka, eftersom det bara var ett par månader sedan vi var nere sist. min darling kommer först på lördag, så jag får lite egentid i min uppväxts samhälle. tänkte hälsa på simon och mia. som jag lovade sist vi pratade i telefon. så blir det en sväng till farmor och farfar, fast nog mest farfar. farmor är nog inte hemma den här veckan. det blir långpromenader hemmavid. onekligen. om jag har riktig tur blir det klipp och färg för min del. femhundra spänn billigare än här uppe. inte klokt. på tal om klipp... jag tar med saxen hem. om utifall att någon skulle vilja bli klippt. fast jag tror inte det blir så mycket med sånt. menar, jag har ju inte samma goda rykte och kundkrets hemmavid som jag har här. i norr, alltså. (snälla, säg mig att ni förstår att jag skriver det med glimten i ögat!) men jag tar med saxen. om utifall att.

jag har en dröm om en kennel. eller egentligen helst en stor flock bara. en flock hundar, alltså. jag har kollat på ceasar ikväll.

Kommentarer
Postat av: therese

åååååååhhhhh (lägger huvet på sne och ler), vad det hade varit mysigt att ses... välkommen hem!!

Postat av: marty

annelie.. jag säger bara: fleeceväst med tryck.

den är nära nu, obehagligt nära. men du kan fortfarande ta dig ur det!! hör du det?! når jag fram genom kenneldimman? ANNEELIIIEE...!

2008-02-26 @ 09:44:04
URL: http://harifran.blogg.se
Postat av: Jennelie

Jo, B Gustavsson var lite rolig stundtals, men inte är han i samma klass som R Gustavsson heller! Fast jag vet inte... Börjar bli lite trött på humor... :-D
Mina favoriter var Anders & Måns i de allra första programmen, men sen spårade det också ur tycker jag. Gillar sån där gullig, oskyldig humor utan sex, toa och förnedring.

2008-02-26 @ 10:26:05
Postat av: Jennelie igen

Glömde säga att du kanske skulle skaffa hundspann! Då skulle jag komma och åka! Jag önskar att jag hade växt upp i vildmarken med hundspann och lärt mig köra det i stället för skoter! Tänk att susa fram över sjöarna utan motorljud eller avgaser! Aaaaah!

2008-02-26 @ 10:28:28
Postat av: johanna

Visst har Cesar den effekten på en?? Jag ska bli den där konstiga tanten som alltid omger mig med femton hundar när jag går gatan fram. Som ett entourage liksom. Förresten, jag fick Doris Lessing-boken på posten idag och kippade efter andan när jag såg hur snygg och tjock den var. Ikväll ska jag dyka ner i den! Hoppas helgen förlöpte på bästa sätt!

2008-02-26 @ 15:09:54
URL: http://vilsevals.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback