jag gör mitt bästa

min mamma har en andaktsbok. stinissen heter den. på baksidan står det: Ett ord för själen per dag. En stund av bön och vishet på morgonen eller kvällen. jag tog fasta på det där med med ett ord. jag tänker att det är lättare att applicera just ett ord på sitt liv och ta fasta på det ordet under dagen än en text. gjorde därför en lista med ledord som räcker hela veckan lång. jag tänker inte ha unika ledord för varje vecka, eftersom jag vill att dessa ledord slutligen ska genomsyra den jag är och hur jag handlar.

mina ledord är:
måndag: mod
tisdag: hopp
onsdag: förlåtelse
torsdag: uppmuntran
fredag: kärlek
lördag:förändring/förnyelse
söndag: tro

det börjar idag. här och nu.

endast genuint lyckliga människor kan, uppriktigt, uppskatta när det går bra för andra. endast genuint lyckliga människor har förmågan att, med uppriktighet, uppmuntra och lyfta sin nästa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket fint inlägg. :)

2008-03-01 @ 07:34:22
Postat av: Hosanna

Tack. Tar till mig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback