om livet är ett pussel, måste det bli färdigt?

har just varit inne på dn.se/allt om barn och läst om att några femåringar får diskutera filosofiska frågor i skolan. eller ja, det börjar när de är fem och sedan fortsätter frågor att ställas till dem för att de ska få tänka till och diskutera. enligt skolan som har med filosofi av den här typen på schemat blir eleverna lugnare och visar varandra större respekt. frågan i min överskirft är en av de frågor tioåringarna får klura på. fastän att jag är tjugosex år stimulerar den frågan mig.

idag får jag lov att planera min dag i stort sett hur jag vill. om tio minuter ska jag ner till tvättstugan och byta plagg i maskinerna - vissa veckor blir det verkligen hur mycket tvätt som helst och denna veckan är en sådan. efter tvättstugan ska jag ut med taxen och sen hoppas att hon inte fortsätter kräkas idag. hon ska få flera småmål med fil, kokt ris och lite tonfisk. vi börjar med ett par matskedar fil. nåväl. sen blir det bullbak. det var väldigt länge sedan det bakades i den här lägenheten, så det ska bli trevligt att få fylla på frysen med fikabröd! det blir, mest troligt, även chokladmuffins under dagen.

det är en fin morgon är i norr och jag är lite hungrig på frukost. kanske det före hundprommisen? jag tror det.

måste det bli färdigt, pusslet?

Kommentarer
Postat av: elinor

trevlig blogg !Ha en bra dag KRAM

Postat av: therese

Jag tror att man finner nya bitar till sitt pussel hela livet =) kraam

2008-02-08 @ 11:48:08
URL: http://thesan.blogg.se
Postat av: Malin

Annelufs är ett mycket bra namn!

Och tänk, idag pratades det på mitt jobb om just pusselbitar som skulle falla på plats. DÅ började jag tänka att kanske är det helt ok att fila lite på vissa bitar för att kunna lägga dem där man vill, snarare än där de SKA ligga. Och så tror jag inte att man ska limma fast pusslet som en tavla, när man TROR att det är klart. Det är nog bra att kunna lägga om och lägga om, gång på gång. Omvärdera saker, du vet. Härligt med liten funderare så här på fredagseftermiddagen. Tack för det!

2008-02-08 @ 18:30:15
URL: http://www.mollysgrove.se/
Postat av: johanna

Jamen, förträffligt med fika på alla hjärtans dag! Säg bara tid och adress så kommer jag som ett skott :) Ser fram emot det redan. kram!

2008-02-09 @ 10:14:55
URL: http://vilsevals.papper.fi
Postat av: Pappelipapps

Bra! Se till att ha massor med goda bullar i frysen när vi kommer upp. Ser fram mot att komma till norrland, blir kul.

2008-02-09 @ 13:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback