change of plans

en gång i tiden fanns det ett teveprogram som hette change of hearts. jag minns inte längre riktigt hur det var, men något med att par som var less på sin relation gick på varsin dejt med en ny partner och sen skulle de, under programmets gång, bestämma sig om de ville vara kvar i förhållandet eller om de ville prova på något annat. givetvis var de inhyrda dejterna förunderligt perfekta för att locka så mycket som möjligt, så det blev någon dramatik i programmet. numer förmodar jag att även paren som ställde upp på detta var inhyrda, men vem vet? sånna absurditeter man har matat sin oskyldiga själ med, sett det som underhållning. skulle albin få säga sitt skulle han förmodligen påstå att detta beteende inte har upphört, utan bara bytt program. jag är en sucker för både oprah och montel. skulle jag få välja skulle det finnas en kanal med oprah, en kanal med montel och en kanal med one tree hill. det är visserligen tur att jag inte får bestämma på det området, för då hade jag nog kunnat räknas in i guinnes rekordbok över de minst produktiva människorna i världshistorien. å andra sidan hade jag kunnat vinna i tiotusenkronorsfrågan i något av de ämnena. men då finns inte det mer, så nog med detta dravel.

vad jag ville komma fram till var att jag inte alls ska klippa livan idag. hennes barn är hemma och en är sjuk. sånt är livet. planerna ändrades och jag ska förvisso fortfarande till samma område i stan, men istället ska jag hälsa på hon ak och e. det var länge sedan, så det ska bli väldigt trevligt!

först: lunch. omelett, tror jag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är så bra Annelie. Och så lik mig i många avseenden, ty även jag är något besatt när det kommer till Oprah. När jag öppnade mitt hjärta för min pojkvän och delade med mig av min högsta dröm här i livet, dvs att vara med i Oprah (inte i publiken då, utan som gäst) möttes jag av, först ett skratt som om jag hade dragit ett ytterst lustigt skämt, sedan av ett "men älskling, du måste ju ha större ambitioner än så?" Vad i all världen skulle vara större än att sitta i fåtöljen mittemot the big O och berätta om sitt liv? Tänk vilken bragd som måste ha föregått detta möte, för att man överhuvudtaget blev inbjuden! Nej män förstår inte vilken ikonstatus Oprah besitter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback