hunden har fått springa och jag likaså

jag är förkyyyld! jag trodde att det hade gått över, passerat obemärkt nästintill, men nej. imorse vaknade jag alldeles snuvig och hes. frågade om albin kunde ta morgonpromenaden med saga, men han var just på väg då. träna, träna, träna. jag imponeras av att han pallrar sig dit, till gymet. jag imponeras av mig själv som tar mig till iksus basäng en gång i veckan. fast inte veckan som kommer. why? jag är förkyld. nåväl. jag fick ta morgonpromenaden och jag har inte hjärta att ta den kortaste vägen möjligt bara för att jag ska komma lätt undan. gick den kortaste vägen jag hade hjärta till. så taxen fick springa av sig, liksom. det hade snöat under natten och morgonen, så saga nådde inte ner till marken. sant! 15 cm långa ben i 30 cm djup snö. ni räknar ju ut den ekvationen själva utan min hjälp. men hon gillar att skutta runt i snön, blir alldeles spattig. jag gör mitt bästa för att hålla henne o-spattig och måste säga att idag lyckades jag med det, alldeles gott nog. jag gillar förresten att det är djupare snö än hennes ben är långa. see, det går inte så fort då. det ger mig lite bättre koll. i like it, alright.

for till bergsboda och släppte både yra och saga där. var tvungen att springa igång saga, så hon fattade att det var okej att rusa runt. hon fattade vinken, och blev definitivt på hugget när albin kom med skotern han köpte igår. försökte springa ikapp den. nu är hon t r ö t t. det är jag med. jag kommer vara i säng om inte alls särskilt länge. klockan är 20.45. i say bedtime 21.10. måste få i mig lite kvällsmat först. undra vad vi har för smarrigt hemma?

Kommentarer
Postat av: Annie

Jag blir tokigt sugen på en liten vovve jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback