om att vara herre över hunden i sig

"jag påverkas av varje tanke jag tänker. jag skapar den jag är med mina tankar. jag är inte samma människa idag som jag var igår." - kay pollak (endorfiner)

men riktigt hur påverkar man vad man tänker? visst kan man välja att sluta tänka på något, det tycker inte jag är något större problem, men de där impulstankarna. det är de som är bekymret. om man till slut medvetet kan sluta tänka negativa tankar av dem man styr över, då kanske de där negativa impulstankarna kommer mer och mer sällan? jag ska göra mitt bästa på det här planet, så ska jag upplysa er om hur det går med impulserna.

när jag tänker efter så vill jag bestämt konstatera att det fungerar. för jag har ändå tänkt på det här. och jag har jobbat på det här. marty har inspirerat mig att jobba vidare på det. och det går. men jag har en bra bit kvar. tid med introvert analyserande. tid med tillsägningar till mig och mina tankar. tid med lite mer kärlek. tid med mycket mer kärlek. även till hon som kör som en sopa. det är min största utmaning. utan tvekan. verkligen. jag har så svårt för förare som är farliga i trafiken. det ska jag sluta med. måste sluta med. för att bli god.

det var tänkvärt ändå. det kay pollak har skrivit. värt att bära med sig. jag jobbar vidare och imorgon är jag inte samma människa som jag är idag. hoppfullt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

?

2008-01-27 @ 16:27:26
Postat av: ägaren

käre anonym som skriver endast ett frågetecken, vad är det du undrar över?

Postat av: Anonym

Jo, visst kan man lära sig att styra även sina impulstankar. Allt handlar om att vara medveten om sina tankar och skapa ett automtiask tankemönster, det funkar även för impulstankar tillslut. Saken är att man måste börja någonstans att tänka positivt, när man väl får in det i de "medvetna" tankarna så blir det snart så automatiskt även i "impuls" tankarna.. shit vad jag babblar på, du fattar säkert knappt hälften ;) Men kom ihåg, positivt attraherar positivt. Och dte gäller allt, även tankar :)

2008-01-27 @ 17:55:09
URL: http://filodi.blogg.se
Postat av: puckolie

Det är en promotion-pic för House of Wax.
Jag vet att det ser ruskigt verkligt ut, men jag måste tyvärr meddela att jag har klippt in mej själv. Jobbade oerhört länge för att få det så otroligt exakt och noggrant.
It's a nice "could-be" ändå va? Å ge dej på att du skulle få sjunga Self Esteem på vigseln.

2008-01-27 @ 18:07:06
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: Wilmer

Jag tror att det var Martin Luther som sa så här kring tankar: "Man kan inte hindra en fågel från att flyga över ens huvud men man kan hindra den från att bygga bo"

2008-01-28 @ 14:18:06
URL: http://willarmersson.blogg.se
Postat av: life

älskar den gode kay. det han säger låter så självklart men lite svårare i praktiken. mycket bra inspiration! jag har förresten läst att EN positiv tanke (kärlekstanke) tar ut hundra negativa, så starka är de. det känns tryggt att veta tycker jag, när man trillar i negativträsket. *L*

2008-01-28 @ 14:46:22
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback