vi har utmanat oss själva

vi kom överens om det alldeles nyss, efter att jag har läst svaren från en av mina intressenter till min uppsats och blivit inspirerad. vi ska prova på att äta vegetariskt en vecka. det kanske inte låter så stort, men det kräver ändå en del av mig som kanske har fyra, förvisso goda, vegetariska rätter på min repertoar. vi har just varit och handlat idag och därmed har vi mat hemma för lite drygt en vecka framöver, så därför ligger det lite framåt i tiden. men ändå. det är bra att ha tiden att planera och klura. för det ska bli en väldig god vecka. det har jag bestämt. (planen är ju att locka med albin på en alltmer vegetarisk kost, om än inte vegetariskt varje dag.)

igår såg jag norrsken igen. aurora polaris. jag är helt förundrad av fenomenet. fast för det. det är den mest förtrollande och fängslande företeelse jag har sett i naturen (vet inte om det räknas till naturen, kanske vår sfär passar bättre?). det gick upp för mig att jag hade kunnat flytta till kirunatrakterna om jag bara fick se norrsken mer ofta. det är det sorgliga med att bo i en stad, att man så sällan ser stjärnorna om kvällarna och att man i princip aldrig ser norrsken. eller, jag kan säga aldrig. för jag ser det aldrig i stan, har aldrig sett det i stan. umeå lyser upp alldeles för bra. på väg hem från robertsfors syntes både stjärnorna och norrskenet oförskämt bra. och jag blev ett med allt för en stund.

Kommentarer
Postat av: Erik

Burr... skulle nog inte göra så mot mig själv! :D ni ska inte pröva dieten att bara äta kött istället? Fungerade för nån kille i england tror jag. Mådde prima prima mot vad alla andra trodde. ;)

Postat av: annie

Jag har också funderat på det där med att äta mer vegetariskt. För att det faktiska naturmässigt sparar mer å vår planet att äta vegetariskt. Och för att det är nyttigt också. O för att jag ska åka utomlands till ett land där kötthygienen inte är den bästa. Spenat och getostlasagne är är en höjdare. Bladspenat kokas med getost och creme fraiche. och varvas med lasagneplattor. mmmmm :)

2008-01-07 @ 08:17:48
URL: http://filodi.blogg.se
Postat av: puckolie

Hur är det med norrsken i Dalarna undrar jag.... ;-)

2008-01-07 @ 12:44:43
URL: http://puckolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback