i väntan på inspirationen

utan att ha blivit utmanad till det gör jag den här listan. jag är helvild!

DIG SJÄLV

vad är klockan när du börjar med det här? 16.25  
vad heter du? annelie
hur gammal är du? 26
var kommer du ifrån? bua
vad heter din mamma? lena (därav mitt förstanamn, inte att förväxla med andranamn)
vad heter din pappa? lars-inge
har du några syskon? ja. tre.


SENASTE GÅNGEN
du rökte? minns inte. något år sedan kanske.
du snusade? februari, om jag inte minns fel.
du färgade håret? i mars, när jag var hos frisören senast. tro mig, jag behöver gå till en snart igen.
du grät? för lite drygt två veckor sedan.
du tränade? GAAAAHAHAHAHA! räknas den halvtimmeslånga promenaden hem från jobbet?
du solade solarium? oj. det var när jag bodde hemma i bua. typ fyra-fem år sedan alltså.  
du skällde på någon? minns inte helt säkert, men säger jag saga är det ett rätt så säkert kort. men jag är inte så skällig av mig. diskuterar hellre.
du var utomlands? förra sommaren när vi bilade ner till kroatien.
du duschade? i söndags. men jag badade igår kväll. i badkar alltså.
du köpte nya kläder? när jag och dee var på strömpilen någongång i juni.
du åkte buss? i morse
du åkte taxi? det var nog i vintras någon gång.
du åkte tåg? i maj åkte joe och jag tåg ner till västkusten och sen hem igen.
du smsade någon? på lunchrasten.
du ringde någon? när jag gick hem från jobbet. halv fyra, ungefär.
du campade med någon? förra sommaren på bilsemestern.

HAR DU NÅNSIN
hoppat studsmatta? japps
ätit fiskbullar? jo, men det var bra längesedan nu.
tagit kort på dig själv? o ja!
skrattat så du började gråta? jajamän!
skolkat mer än 3 skoldagar i rad? nej, inte 30 dagar i rad. men skolkat har jag, det ska då fram.
sovit mer än 10 st i ett tält? man har väl varit scout! :D
badat mitt i natten? ja, någon gång där tidigt i karriären gjorde jag det. sen blev jag gammal.
åkt berg och dalbana och spytt efter det? nej, men jag har velat kräkas så att jag kunde bli som folk igen.
spytt för att du var full? ja. en gång. eller a. jag spydde flera gånger, men allt under en och samma kväll.
trillat när du åkt skidor? ja
gråtit till en bok? absolut!
varit rädd för tomten?  tittar man på ett kort på mig när jag var liten kan man lätt tro att det var så. och kortet berättar nog sanningen.
fått IG? nej
ätit deg tills du spytt? nej. alltså, jag är inte så förtjust i att äta degar.
lagat en misslyckad måltid? mm, men på senare tid har min matlagning inte resulterat i någon katastrofmiddag.
fastnat med tungan på en lyktstolpe? ja, när jag och simon var små var vi liksom tvungna att prova om det verkligen fungerade så. det gjorde det.

FAVORIT
band/artist? det är så olika så det är inte klokt. alanis är en gammal räv i min musiksamling. coldplay är riktigt bra. så lyssnar jag gärna på joey tempests soloskivor och stefan anderssons "på svenska"
mat? våran vardagsmat är verkligen riktigt god.
färg? orange
dryck? öl och vatten. fast kanske i omvänd ordning.
känsla?  känslan av att vara tillfreds med sin tillvaro. eller glädjen i att träffa någon man länge längtat efter.
lukt? jag har flera. 1. asfalt+regn efter flera dagar med bara solsolsol. 2. joes nacke om mornarna. 3. båtmotorer+saltvatten.
dag? lördag
godis? lackriss.
glass? lackrisspuck
alkoholdryck? öl och rött vin.
snus? mocca mint. men jag får mest en kräkkänsla när jag tänker på snus numer.
cigg? tack, men nej tack.
film? kill bill ett och två. och masjävlar. de tre. de är bäst.
bok? mossvikenfruar. har just läst den för ungeför sjunde gången på tre år och jag älskar den lika mycket den här gången.
kändis? jag vet faktiskt inte.
tröja? mina nya sommarlinnen.
byxor? mina svarta jeans. fastän det är mitt i sommaren.
plats/ställe? mitt hemliga ställe här i umeå dit jag går när jag vill vara i fred och samtidigt ha en riktigt fin vy. fyller samma funktion som ute vid fyren i bua. jag längtar sjukt mycket till stugan i lainejaur nu, dock.


JUST NU
låt? robyn - and it hurts with every heartbeat. sorgsen sång, stark sång, skön melodi och puls.
humör? lugn och glad
klädsel? korta jeansshorts och ett brunt halternecklinne med beiga prickar på.
frisyr? uppsatt i en knut
plats? hemma
väder? strålande sol


ANTINGEN ELLER
mörkt - ljust? på hösten är det mörkt.... alltså mörkt. men ljust är också bra. då märker man inte av om man är mörkrädd.
kallt - varmt? svalt. alltså väder. hellre kallt och höst/vinter än stekhet sommar, även om det sistnämda inte är fy skam det heller.
vodka - whisky? pest eller kolera?
cider - öl? öl
röka - snusa? ingetdera, men skulle jag göra något under pistolhot skulle jag snusa eftersom det inte innebär att de i min omgivning blir lika påverkade av det som om jag hade rökt.
vinter - sommar? vinter
bada - sola? sola. men bada om det är FÖR varmt för att ligga i solen.
hemmakväll - utekväll? hemmakväll
vad är klockan nu? 16.59


Kommentarer
Postat av: a

2008-07-29 @ 17:37:52
Postat av: Annelie M Sundholm

Har du nångång varit på hajk med sandaler som enda skor och stickad tröja som enda skydd för kyla och regn? :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback