torsdagslistan

jag försöker planera lämpligt mycket. tillräckligt mycket för att ha koll på min vardag, men även lämpligt lite för att lämna utrymme för improvisation och överraskningar. detsamma gäller organisation. men så finns det de där sakerna som man inte råder över. som att ens bil blir påbackad eller att ett brev från en gammal vän dimper ner i postfacket. överraskningarna, eller de oväntade händelserna kan uppenbarligen vara både positiva och negativa, men jag hejjar på de fina sakerna, de som gör mig glad. 

oväntade saker som hänt under dagen:
1. mitt ex ringde och snicksnackade. en bra sak.
2. kom på att jag och albin ändå inte har ledigt tillsammans vecka 34. en väldigt tråkig sak.
3. abba åt upp våra fem, fortfarande gröna, jordgubbar. inte populärt.
4. anna gjorde en extra insats för min skull på jobbet. tummen upp!
5. abba stod och knaprade på vår oregano. lyckligtvis kom hon inte så långt, men hon blev ändå bannad från balkongen.
6. jag hittade igen en skiva jag inte haft koll på. det blev dagens dammsugarmusik.
7. u-b och ribbin ropade ut mig för eftermiddagsfika. trevligt indeed.

såhär efter en sammanställning ser jag att bra saker vann med 4-3. inget att lipa över. nu ska jag göra en smoothie och kolla på morden i midsomer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback