torsdagslistan

sedan gårdagens upptäckt - att jag och joe faktiskt har en vecka då vi är lediga tillsammans i sommar - har det pratats resor, för vi vill gärna göra något speciellt den där veckan. vecka 34. våra två alternativ nu är att antingen ta en restresa (fast jag har hört att de är slutsålda, i alla fall de som går från umeå) - solsemester vore faktiskt riktigt skönt - eller att lämna hundarna hos svärföräldrarna och ta miatan till norge och köra trollstigen och såpass mycket söderut att vi till slut tar oss till sveriges västkust. där skulle vi i så fall bara stanna ett par dagar för att sen återigen köra norröver. men ingen e4:a då inte. nej, då vill vi passa på att utforska vårt avlånga och vackra land och hitta mer än ett smultronställe. med tanke på hur mycket jag skrev om det ena alternativet och lite om det andra tror jag att ni kan gissa er till vilket av de två jag röstar på. men det förstås. det beror på vart en sista-minuten skulle ta oss.

om vi nu väljer norgeresan innebär det en massa timmar i bil och massa timmar i bil kräver bra musik, alternativt bra sommarpratare eller en bra ljudbok. det är så vi brukar ladda upp inför umeå-bua-bua-umeå-resorna. sist blev det mest ljudböcker. solstorm på väg ner och på väg upp lyssnade vi på molnfri bombnatt. fast vi hann inte lyssna klart på den. tre skivor väntar på oss och vi på hur de för berättelsen framåt. när vi for till härnösand lyssnade vi på sommarpratare. först fredrik lindström och sen christer fuglesang. joe hade laddat ner. men om vi åker till norge behöver vi nog lyssna lite på grieg och hans i bergakungens sal. och ja, vi elsker dette landet. jag vet inte ens hur den låter. men är man i norge borde man väl visa sig fredlig genom att lyssna på nationalsången.

en annan resa som är planerad sedan länge men som liksom alltid har varit en lös plan är min och syrrans biltripp genom europa. västra europa, med frankrike och spanien och så. vi har pratat om den lite mer, men längre än så har vi inte kommit. dock har jag en sak klar, nämligen...

...musik jag tänker ta med mig på min och syrrans roadtrip ner mot spanien:
1. joey tempests azalea place. den har stått etta på listan i mitt huvud sedan resan först påtänktes.
2. alanis morissette. flertalet skivor, men jag missar absolut inte supposed former infatuation junkie.
3. marseljäsen. så att vi kan spela den högt och på repeat när vi kör genom paris.
4. absolut albertssons. ifall längtan efter familjen skulle slå in.
5. snook. är.
6. petters senaste skiva goddamnit.
7. nelly furtados skiva folklore.
8. vackert land med bko. när vi inser att sverige är världens vackraste land.
9. den bästa jars of clay-skivan. för att vi behöver lite näring till själen. eller anden. eller både och.
10. david grays white ladder. jag tror den blir bra genom ett regnigt tyskland.

Kommentarer
Postat av: Madde

åh jag tycker det lät riktigt najs med en norgeresa =) blir nästan lite avis.



Postat av: Annelie M Sundholm

Jag röstar på Norgeresan av denna enkla egoistiska anledningen att om ni skulle ta er ända ner till Sveriges västkust så skulle ni faktiskt passera Fredrikstad och då skulle ni kunna hälsa på oss!!



Men helt oegoistiskt så skulle jag inte spendera en mil mer än va jag behöver på Norges urusla vägar....

2008-07-10 @ 23:54:39
URL: http://puckolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback