en midsommarnattsmardröm

regn, torde den mardrömmen kunna innehålla. och det gör den. jag menar, det är inte så ballt och somrigt att grilla ute i ösregn. jag hade en förfärlig tur innan faktiskt när jag var ute med hundarna. för då duggregnade det bara. just när vi klev innanför dörren kom ösregnet. lucky us.

saga blev biten igår av en annan hund. rätt åt henne, kan man säga, eftersom det var hon som betedde sig som en hund med någon social störning. hon skulle fram och vara dominant gentemot den andra hunden, och den andra vek sig inte utan tjafsade emot. bra nog var det bara den hunden som fick in ett hugg som orsakade ett sår. den andra hundägaren var helt lugn och tyckte inte att det var en så stor sak, och ville gärna följa upp så att det hela kunde avslutas positivt. skönt, men ett major misslyckande från min sida, känner jag, och tänker att när hon slutar vara så spak som hon är idag blir det till att ordentligt ta tag i spårträning och först efter det, när hon är slut i huvudet och kroppen, hundmöten. tills dess läser jag cesar millans bok som heter cesar och hans hundar. hoppas att jag ska veta precis hur jag ska göra sen, för det här är liksom inte ens litegrann ett okej beteende från sagas del. vi tejpade såret, förresten. tänker att det nog ska se rätt bra ut om ett par dagar. sagas stora straff för sitt beklämmande uppförande blir att den stora narrbilden av henne läggs upp här.
 


midsommar 2008 so far:

Kommentarer
Postat av: Sandra

kolla tårta kolla tårta!! :D :D :D haha.

Postat av: Sandra

kolla tårta kolla tårta!! :D :D :D haha.

2008-06-20 @ 16:46:09
URL: http://aandeersson.blogspot.com
Postat av: liv

åh, förstår att du blev upprörd! cesar är suverän, även fast jag inte har hundar följer jag programmen!



ha en fin midsommar! kram

2008-06-20 @ 17:16:39
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback