inte helt världsfrånvänd och med nya insikter kring hundarna



där kom den tillbaka. första nutidskrysset på ett bra tag och dessutom avklarat med godkänt resultat.

vi var ute igår och började träna spår med saga. stod och valde mellan husse/matte-spår eller godisspår. det blev det första, men det visade sig att hon mest slarvspårade, växlade mellan sök och spår. nästa gång blir det godisspår, så hon blir motiverad att ha nosen i marken och följa spåret som är där. med abba tränade vi ovillkorlig inkallning och det gick bra. insåg att vi behöver träna bort hennes bollfixering dock, så det är väl något som kommer tränas dagligen framöver. planen är också att träna sök med abba, men vi behöver läsa på lite innan vi börjar med det så vi inte gör några stora fel i inlärningen.

söndag idag och sista lediga dagen fram tills nästa helg. min lediga vecka gick fort. den var skön och bra, men jag har inte gjort mina måsten än. det är lite trist, får jag lov att säga.

kanske middag i sävar idag, kanske en tur runt nydalasjön om det behagar sluta regna. just nu står det som spön i backen. bra för jorden, inte så roligt för oss. klurar på om jag ska börja kolla på silver fang. vi ser väl.

hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback