madde hjärta anders

klarblå himmel och sol ute. jag väljer att sitta inne mest hela dagen, förutom under de obligatoriska hundpromenaderna. jag har kollat på serier och evan almighty. jag har surfat runt, men mest hängt på facebook och purposegames.com. frukostdisken, lunchdisken och fikadisken står just intill datorn. faktum är att när det var lite fikadags var jag tvungen att flytta bort frukostdisken för att jag skulle rymma det nya. sluskigt värre, kan man säga. men det är min första dag efter en jobbvecka, och som ni vet är jag ledig veckan som kommer, och då får man ha minst en supersluskig dag. kan meddela att jag faktiskt har borstat tänderna och sånna basicgrejer.

jag är hundvakt också. fyra hundar i lägenheten alltså. det är a handfull, men egentligen bara när det är dags för promenad och mat. dock kom jag på en nästintill optimal lösning med alla koppel till dagens andra längre runda. första promenaden kan endast beskrivas med ett ord och det är KAOS. andra promenaden kan nästan beskrivas som harmonisk, om det inte vore för att koppellösningen bara var nästintill optimal. men ändå. trivsam. eftersom abba behöver lite lugn och ro när hon äter fick hon äta middag mol allena ute på balkongen medan de andra tre slafsade i sig sin mat i köket. och nu har friden spridit sig över vårt hem. hundarna sover. kanske förstör jag lugnet genom att poppa popcorn, men det är lite av ett måste om jag ska fixa att kolla på en hel fotbollsmatch. en match som förresten började för tre minuter sedan, enligt min klocka.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja, det blev riktigt lyckat ju :)Jag är nöjd med 29:- påslakansetet, kommer att bli som att vakna upp i solsken :) Jag tycker alla tygerna är fina men jag gillar också mittentyget bäst. Go natt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback