varmt bad efter kalldusch

jisses, vad det regnar idag. över en månads uppehåll och sen bara splash! det regnade när jag for till jobbet i morse (tjugo i sju), det regnade var gång jag tittade ut genom fönstrena, det regnade när sandra och jag gick upp till joe för att hämta bilnyckeln och det regnade när jag gick ut med hundarna. det regnade så mycket att hela regnoutfiten åkte på, med regnställ och gummistövlar. och vet ni? det regnar fortfarande. riktigt öser ner. precis som hela dagen. tänker att alla växter är mer än tacksamma. kanske får vi snart se gröna, och inte gula, gräsmattor snart?

jag hann inte klart idag på jobbet, men det gör detsamma. jag har jobbat som en tok, men ska det bytas komplett med nya burgaller och allt, ja då tar det sin lilla tid. har gjort klart åtta reoler (vagnar med hyllor) och har två kvar. inte så illa. och ingen avel på de reoler jag har kvar heller. för den delen vill jag berätta att åtta reoler faktiskt är riktigt mycket när man inte rengör rakt av, så arbetsinsatsen är ändå helt klart godkänd. faktiskt är det lite skönt att ha lite kvar till en annan dag, typ torsdag, eftersom jag annars skulle vara klar med all rengöring redan imorgon i så fall. inte så rolig torsdag och fredag i det läget. imorgon kommer det en gris som jag har hand om. den ska jag sitta och filosofera med där en stund på eftermiddagen, har jag tänkt. jag tror att han ska få heta roland om det är en galt och barbro om det är ett so.

jag ska bada sen. efter middagen - potatis- och purjolökssoppa som kokas i detta nu. synd bara att vi inte har något skum hemma bara. till badet alltså. jag tror att jag ska tända lite ljus och läsa en bok och så när jag badar. kanske dricka ett glas rött. det skulle sitta som en smäck. kanske, kanske, kanske om jag vill, orkar och har tid gluttar jag lite på fotbollen, men det är inte så troligt. see, mitt intresse för sporten är lika stort som ett senapsfrö. och kom nu inte och säg att det räcker med att intresset är som ett senapsfrö för att det ska kunna bli något stort och bra. det kommer liksom inte hända. inte mig. resultatet, dock, är ändå lite intressant. men det får man ju veta imorgon, oavsett man vill det eller inte.

Kommentarer
Postat av: Sandra Andersson

Du glömde berätta om våra 2 duschar vi fick påväg mot bilen. & du är så himla himla duktig gullet. Vi är bäst på jobba, och i sommar ska vi äga totalt.

Postat av: Sandra Andersson

Du glömde berätta om våra 2 duschar vi fick påväg mot bilen. & du är så himla himla duktig gullet. Vi är bäst på jobba, och i sommar ska vi äga totalt.

2008-06-10 @ 17:11:52
URL: http://aandeersson.blogspot.com
Postat av: Sandra Andersson

Klart du ska komma på fika nåndag. Har dock kanske inte bakat något, men om jag får sånt finbesök kanske bakgrejerna kommer fram :D.. hehe.

2008-06-10 @ 17:26:42
URL: http://aandeersson.blogspot.com
Postat av: liv

jag är lika ointresserad som du, men trots det så har jag redan snappat upp att greklands lag är oerhört mycket längre än vårt och då blir det svårt ikväll att vinna. (onödig info som jag delger dig ;))

2008-06-10 @ 18:05:55
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback