m-day

idag kommer en av albins drömmar gå i uppfyllelse. kanske inte en livsdröm, men ändå en dröm. vi ska köpa vår mazda miata (som även jag, sedan vi sett den irl, haft våta drömmar om). vår silverfärgade, tvåsitsiga sportbil. en cabriolet. sex växlar. lite läskigt för en sån som jag. men jag drömmer om att köra den. indeed i do. jag tänker, att om jag känner så här inför detta lilla vilddjur, vad ska då inte albin känna? kan meddela att han har levt mazda miata de senaste tio dagarna.

idag kommer albins klump i magen vara större än någonsin. det är pengarna som spökar. miatan är utan tvekan den dyraste bil han kommer ha köpt. nej, nej, den kostar ingen förmögenhet. men för oss är det en. å andra sidan skulle fyrtio tusen kronor på sparkontot för mig vara en förmögenhet. det står alltid i relation till vem man talar om. 

idag händer något som brukat hända en gång per år förut, men som faktiskt hände senast i julas. hela, stora familjen ska ses. familjeträff är nog ett fenomen som kommer inträffa åtminstone två gånger per år framöver. de två gånger vi kommer söderut vill säga, albin och jag. storebror och hans fina familj har flyttat från uppsala till ett samhälle utanför varberg. inte bua alltså. men hur som helst så är det nära. vi kan ses varje gång vi kommer hit. det är verkligen en lyx! igår sades det i klarspråk att de nu bara väntar på att den sista långväga familjemedlemmen (=jag) ska bli en hemvändare. man ska aldrig säga aldrig, men som det ser ut kommer det fortsätta vara familjeträffar två gånger om året.

jag återkommer om miatan.


Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

vill också haen dröm i uppfyllese

Postat av: emelie

oj spännande :D du måste fota bilen sen. den lät jättesnygg

2008-03-02 @ 09:56:00
URL: http://emelieisaksson.blogg.se
Postat av: Anonym

det minsta du är skyldig din dröm är att tro på den

2008-03-02 @ 10:44:21
URL: http://bournetobe.blogg.se
Postat av: Annelie M Sundholm

Dalarna är ju alltid ett steg på vägen...

2008-03-02 @ 11:41:48
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: Emelie

hjälp, när kommer nästa avsnitt av OTH???? ja darrar så fruktansvärt av abstinensen.......

2008-03-02 @ 23:15:53
URL: http://softem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback