om vikten av att älska team work

idag har jag, som överskriften antyder, ägnat mig åt grupparbete. jag har en jättefin grupp, de flesta mer motiverade än mig. de har samma önskan som författaren av denna text, nämligen så mycket tid som möjligt till roligare saker än skoluppgifter. dessvärre hyser jag ett starkt ogillande gentemot grupparbeten. det betyder inte att jag inte tycker om mina basgruppskamrater, inte det minsta. men jag trivs bäst när jag får jobba själv, ostört och i mitt eget tempo. att slippa sitta och tillsammans formulera meningar. att få ta paus utan att ta hänsyn till alla andra. framför allt det där med hänsynen. jag trivs med att få vara min egen härskarinna, ta hänsyn endast till mig själv. jag vet, jag hör ju själv. jag låter som en egocentrisk hagga. fullt så illa är det inte, men skulle jag få välja skulle jag alltidalltidalltid välja att arbeta själv. något värdefullt jag hade gått miste om då är för värdefullt för att jag skulle trivas med att alltid välja själv. det värdefulla är umgänget grupparbeten ger, även om man nästintill enbart sysslar med arbetet i fråga. det väger tungt, det sociala.

på universitetet måste man älska grupparbeten. det är politiskt inkorrekt att säga att man inte tycker om arbetsformen. när jag sa det mötte jag ett gäng oförstående blickar och en lärare som ställde frågor som nästintill krävde svar som visade på en käck inställning till fenomenet. jag svarade sanningsenligt och inte vad som jag förväntades svara. jag ska vara tyst i fortsättningen. senare fick jag dock bekräftat att det inte bara var jag i klassen som inte ställde mig rentav negativ till grupparbeten. det fanns fler som innerst inne var politiskt inkorrekta.

albins familj, minus svågern, var här idag och åt middag med oss. köttfärssås och spagetti. inte helt fel. inlagda päron med after eight (reklam) och in i ugnen och sen glass till, till efterrätt. bortglömd, lika god som den är retro, efterrätt.

hann med storhandling innan middagen. lyx, nu när vi inte har bil. l var chaufför. vi måste verkligen skaffa oss en bruksbil. albin ringer på en nu. vi ser vad det blir med det hela.

på lördag ska vi sjunga på ett bröllop, syrran och jag. jag är redan lite nervös. jag vet inte om det är bra eller dåligt.

nu one tree hill 510.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback